3243
Sök

Kabel mellan slutsteg och Radio

18 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
Hejsan

Jag har en kabel dragen från mitt slutsteg på min volvo 850 som slår på Steget så fort det får ström i sig, jag vill koppla in denna i Radion så att när radion slås på slås även steget på och undrar vilken sladd i stereon som jag ska koppla den vid? jag provade den Röda + sladden men då är ju steget igång hela tiden så fort tenningen är igång vilket jag inte vill.
Senast redigerat av rizzler (4 februari 2014)

403 Inlägg
4 februari 2014
rizzler skrev:
Hejsan

Jag har en kabel dragen från mitt slutsteg på min volvo 850 som slår på Steget så fort det får ström i sig, jag vill koppla in denna i Radion så att när radion slås på slås även steget på och undrar vilken sladd i stereon som jag ska koppla den vid? jag provade den Röda + sladden men då är ju steget igång hela tiden så fort tenningen är igång vilket jag inte vill.

Borde gå att koppla in på kabeln till elantennen, borde vara en blå vit kabel.

Här har du ett schema både för stora och lilla stereon.
http://img265.imageshack.us/img265/7554/pict8599pr5.jpg

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
4 februari 2014
Om du har ett ISOkablage så brukar det finnas en kabel som är märkt "remote". Det finns annars en kabel som du kan skarva på för att uppnå funktionen du söker, men jag minns inte vilken färg den har(nån här vet säkert!)

Du skulle kunna mäta fram vilken kabel som får ström när stereon är igång också!

Lycka till

2 516 Inlägg
4 februari 2014
big_smile Blå/vit kabel går till både el-antenn & slutsteg. Även kallad för remote.
Röd kabel "kom-i-håg" kabel, konstant ström.
Gul kabel, ström till stereon som styrs av tändningen.
Om man går efter ISO-kabel färger, vissa bil modeller behöver man skifta på röd & gul för att det ska stämma.
Senast redigerat av HG_ (4 februari 2014)

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

Sök