3433
Sök

Insugs-skillnad 850R och s70 2,5T

255 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#1
Någon som vet om det är någon större skillnad effektmässigt m.m på insugen gällande 850R med motorkod B5234T4 och s70 2,5T med motorkod B5254T, har ett liggandes från en s70 motor jag ville polera upp för att slippa ta bort mitt nuvarande insug på motorn!

Tacksam för svar!

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 februari 2014
#2
MattiasHedberg skrev:
Någon som vet om det är någon större skillnad effektmässigt m.m på insugen gällande 850R med motorkod B5234T4 och s70 2,5T med motorkod B5254T, har ett liggandes från en s70 motor jag ville polera upp för att slippa ta bort mitt nuvarande insug på motorn!

Tacksam för svar!

Skiljer väl något anslutningsrör typ, effektmässigt lär det inte skilja något.

Autotech

1 679 Inlägg
5 februari 2014
#3
Osäker om 2,5T motorn har elektroniskt gasspjäll? Vet inte heller om det är lätt att byta över vajer om det skulle vara fallet smile


Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 februari 2014
#4
JimmyAndersson skrev:
Osäker om 2,5T motorn har elektroniskt gasspjäll? Vet inte heller om det är lätt att byta över vajer om det skulle vara fallet smile

Ja jag förutsatte att båda hade det gamla insuget med mekaniskt spjäll.
Annars hade han nog sett skillnad smile

Autotech

255 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
#5
Spjället går väll i värsta fall byta, men båda har vajer om jag inte minns fel! Men annars är det inget som skiljer? :S

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 februari 2014
#6
MattiasHedberg skrev:
Spjället går väll i värsta fall byta, men båda har vajer om jag inte minns fel! Men annars är det inget som skiljer? :S

Nej ingen wire på den "nya" motorn och insuget.

Autotech

255 Inlägg
7 februari 2014
Trådstartare
#7
Spjället borde väll bara vara att byta? tror jag får ta och kolla på detta innan jag börjar! Ska iaf börja polera mitt raka insug!smile

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 februari 2014
#8
MattiasHedberg skrev:
Spjället borde väll bara vara att byta? tror jag får ta och kolla på detta innan jag börjar! Ska iaf börja polera mitt raka insug!smile

Ser väl rätt olika ut och anslutningarna är ju på helt olika ställen
På det ena underifrån och på det andra på sidan...

Autotech

8 250 Inlägg
7 februari 2014
#9
MattiasHedberg skrev:
Spjället borde väll bara vara att byta?

Vanliga spjället med vajer passar inte på raka insuget utan man får sätta dit en adapter emellan.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 februari 2014
#10
Marlboroman skrev:
MattiasHedberg skrev:
Spjället borde väll bara vara att byta?

Vanliga spjället med vajer passar inte på raka insuget utan man får sätta dit en adapter emellan.

Räcker wiren och går det att få dit hållare och så?

Autotech

8 250 Inlägg
7 februari 2014
#11
Busgrabb skrev:
Marlboroman skrev:
MattiasHedberg skrev:
Spjället borde väll bara vara att byta?

Vanliga spjället med vajer passar inte på raka insuget utan man får sätta dit en adapter emellan.

Räcker wiren och går det att få dit hållare och så?

Wiren räcker har jag för mig, men man får knåpa ihop någon egen lösning på hållaren till den om jag kommer ihåg rätt.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 februari 2014
#12
Marlboroman skrev:
Busgrabb skrev:
Marlboroman skrev:

Vanliga spjället med vajer passar inte på raka insuget utan man får sätta dit en adapter emellan.

Räcker wiren och går det att få dit hållare och så?

Wiren räcker har jag för mig, men man får knåpa ihop någon egen lösning på hållaren till den om jag kommer ihåg rätt.

Ahh kunde tänka mig det med hållare.
Finns det något att hämta där tro på en vanlig "Steg 3" motor?

Autotech

255 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
#13
Det raka insuget ska vara på s70motorn som ska i min 740! det som satt på s70 motorn vill jag polera och sedan montera i min R.

Gör det ordentligt eller ge fan i det!


Sök