3275
Sök

Volvo 945 vad behövs för att komma över 200hk ?

57 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
#1
Volvo 945 ltt vad behövs för att kommer över 200hk ?

detta tänker jag göra på min 945:

* annan turbo "tips på vilken jag ska använda ? )

* öppet sport luftfilter

* Sportavgassystem ( tips på nåt som låter bra o ger bra effekt ? )

* Chippa ( tips på chipp? )

* Större IC

* V-kam

vad tror ni jag får för HK med detta ?

Hjälp mig är ni snäll med vilken turbo jag ska välja o så big_smile

Forummoderator
26 351 Inlägg
13 februari 2014
#2

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 Inlägg
13 februari 2014
#3
3" chip i tänd o bränsle ryck wg slangen  så har du en bit över 200 hk ett tag wink


din tänkta setup med kanske en TB58 från turbobanditen med bra chip. så är du garanterar över 200 hk. sen kan du bygga 3" lmm och byta till v70R spridare o ladda på lite mer:P


57 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
#4
Jaa en bit över 200hk men endå så att de är en bit kvar till stakarna flyger vill inte riskera att dom drar , Okej tack JBreiner det kommer bli nåt sånt då big_smile

57 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
#5

57 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
#6
Behöver jag byta downpipe oxå när jag byter turbo och grenrör ? , aa  sportavgassystem blir det men inte bestämt vilket ännu hmm för jag vill ha ett system som låter bra och sportigt

57 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
#7
http://www.jt-tuning.se/shop/ kan detta vara nåt att ha ? , men då måste ajg alltså köpa en std katalysator som jag måste köpa vid sidan om ?

57 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
#8
Blir nog föesten ett halvsats efter orginal katt finns för 3400:-

19 Inlägg
14 februari 2014
#9
De finns typ 300 trådar om detta på gorg, använd sökfunktionen


4 670 Inlägg
14 februari 2014
#10
Större downpipe är bland de första man uppgraderar vid trimmning på dom flesta bilar då dom oftast stryper annars! Dvs bättre ha större downpipe o efter katten lite mindre än tvärt om.


Evolution Garage
394 Inlägg
14 februari 2014
#11
200hk är ju ingenting i en gammal b230. Räcker med chip, catback och höjt ladd typ.
En polare bänkade 205hk med den setupen nyligen!

Byter man downpipe, turbo, spridare, sprut osv så kan man nå betydligt högre effekter.
Grenrör hade jag funderat på först vid 300+, det kostar ofta mer än det smakar.

Du når ditt effektmål och blir inte missnöjd med följande modifieringar:
- 16T Turbo
- Chip
- Avgas
- Något större spridare
- 1.1 - 1.2 bar 'pyst' laddtryck (Man rycker INTE wg-slangen om man vill att turbon ska hålla)

Bieffekter som att man kanske måste modda LMM eller att kopplingen inte håller ska man vara beredd på. Orginallameller på 940 håller knappt för orginaleffekten.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

57 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
#12
Okej tack big_smile , ne har oxå hört att saker o ting pajjar efter ett tag om man rycker WG-slangen

Vika!
162 Inlägg
14 februari 2014
#13
den setupen som barrre skrev nyss låter lagom, hade en 15g turbo, chip i båda boxarna, 3" avgas, större spridare och 1.4bars ladd på förra 945an och den rörde då på sig hyfsat smile och som sagt ska du börja ladda på så är det lika bra att skaffa strkare tryckplatta då kopplingen gärna vill slira

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

12 Inlägg
14 februari 2014
#14
de går o rycka slangen men det är ju inte rätt:P höll vääldigt länge på förstabilen ja hade:)



Sök