2643
Sök

Hur mycket skulle man kunna plana toppen på en BMW 520 e34 och hur många hästar skulle man kunna få ut av det?

367 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
#1
Tacksam för alla svar


367 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
#2
Eller är det lättare att slänga ner en 525 istället något speciellt men behöver göra eller passar den rakt i med ström och allt


Lowlife
809 Inlägg
21 februari 2014
#3
vilken årsmodell är det? e34 520 har nämligen två olika motorer.
tycker du ska stoppa ner 525 motorn utan tvekan. besiktningen kommer iheller inte märka det då båda motorerna ser identiska ut förutom små saker som en besiktningsman aldrig kommer märka. smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Of World
3 370 Inlägg
21 februari 2014
#4
Måste bara fråga, Herr "Expert. hur många bilar har du nu exakt? ser en ny tråd varjedag om en och annan märke haha

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

367 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
#5
Vissa bilar frågar jag om för att jag jobbar på en bilverkstad. så det är rätt så många bilar. men jag har 6 stycken volvo 850 en 1992 två 1993 två 1994 och en 1995. och så har jag en opel corsa och en daihatsu charde och en vw golf 2a. och nu ska jag köpa en 520. men alla 850 bilar förutom en ska jag plocka ner i delar och skrota resten efter som det bara är skit. opeln daihatsun och golfen samma där ska skrotas. så därför tänkte jag köpa en riktig bil för engångs skull. en bakhjulsdriven BMW betydligt mycket roligare och betydligt mycket skönare.


367 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
#6
MarcusGronberg skrev:
vilken årsmodell är det? e34 520 har nämligen två olika motorer.
tycker du ska stoppa ner 525 motorn utan tvekan. besiktningen kommer iheller inte märka det då båda motorerna ser identiska ut förutom små saker som en besiktningsman aldrig kommer märka. smile

Det är en 150hk den som  är närmast lik 525an tänkte bara så att elektroniken passade. Inga boxar man måste ha från 525 eller nåt


2 845 Inlägg
21 februari 2014
#7
Släng i en 525 motor istället, enbart att plana toppen gör inget särskilt, du kommer aldrig märka det iallafall.

2 845 Inlägg
21 februari 2014
#8
Expert skrev:
MarcusGronberg skrev:
vilken årsmodell är det? e34 520 har nämligen två olika motorer.
tycker du ska stoppa ner 525 motorn utan tvekan. besiktningen kommer iheller inte märka det då båda motorerna ser identiska ut förutom små saker som en besiktningsman aldrig kommer märka. smile

Det är en 150hk den som  är närmast lik 525an tänkte bara så att elektroniken passade. Inga boxar man måste ha från 525 eller nåt

Ta hela kabelhärvan och boxar. tror iallfall du måste ha det med.

367 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
#9
Måste ja flytta över hela kabelhärvan känns det inte värt det men e det inte nästan exakt samma motorer fast det skiljer 0.5 liter bara ska det inte räcka med att bara ta motorn och kanske någon data Box eller något sånt


2 845 Inlägg
21 februari 2014
#10
Står lite om det här, men åt andra hållet, dvs. 525 till 520.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238091

Men det blir ju samma sak iallafall tongue

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
21 februari 2014
#11
får man fråga vilken bilverkstad du jobbar på? så man vet vart man inte ska rekommendera folk att lämna in bilen

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

367 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
#12
xorox_88 skrev:
får man fråga vilken bilverkstad du jobbar på? så man vet vart man inte ska rekommendera folk att lämna in bilen

Nu trodde du att du va jävla rolig mad


SQ
1 343 Inlägg
22 februari 2014
#13
Du har alltså inte ens köpt den? Om du nu är ute efter effekten som medförs upp till en 2,5l spis så varför inte köpa 525 på en gång? Låter som mkt onödigt jobb för lite vinning för de finns färdiga redan, nu vet ja inte om de skiljer så mkt i övrigt men låda, bromsar osv lär juh va bättre på storebror också..

Ljudnörd!

367 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
#14
En enda och väldigt bra anledning den är helt rostfri och helt ren i karossen och inredningen


Smack that ass!!
2 953 Inlägg
23 februari 2014
#15
Expert skrev:
xorox_88 skrev:
får man fråga vilken bilverkstad du jobbar på? så man vet vart man inte ska rekommendera folk att lämna in bilen

Nu trodde du att du va jävla rolig mad

nä jag är helt seriös, du gjort drygt 90 trådar om hur du ska laga en 850 som bland annat hur du får bort ett baksäte, och hur du byter en handbroms kabel på en 850

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Lowlife
809 Inlägg
23 februari 2014
#16
xorox_88 skrev:
Expert skrev:
xorox_88 skrev:
får man fråga vilken bilverkstad du jobbar på? så man vet vart man inte ska rekommendera folk att lämna in bilen

Nu trodde du att du va jävla rolig mad

nä jag är helt seriös, du gjort drygt 90 trådar om hur du ska laga en 850 som bland annat hur du får bort ett baksäte, och hur du byter en handbroms kabel på en 850

hahaha natthumor på hög nivå, ja inte vill jag lämna in min bil till någon som sedan ställer en fråga på garaget.org om hur man lagar felet? haha

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

367 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
#17
Nu ska jag reda ut en sak här jag frågar inte saker här för att jag inte kan det alla bilar jag har frågat om här fungerar alldeles utmärkt jag frågar här för att kanske få nåt tips så man slipper jävlas när det inte behövs men det är det tydligen dags att sluta med efter som att ingen kan svara på den förbannade frågan någon gång


...has left the building...
4 474 Inlägg
23 februari 2014
#18
Du kan INTE plana en M50 (24 ventilers!) topp nämnvärt mycket, det är ingen Voflo motor från 80-talet med ett världshav mellan ventiler/kolvar...Gissar på att utan att göra djupare urtag (?) för ventilerna i kolvarna så kan du plana max 2 mm, om ens det...O planar du så mycket kan du även få problem med kamkedjan, eftersom allt annat lär vara slitet (tänjd kedja, mindre bra släpskenor osv osv, många bäckar små...). I övrigt så föreslår jag ett "nick" byte, tex till O-Expert?
Senast redigerat av dawwe (23 februari 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
24 februari 2014
#19
Expert skrev:
Nu ska jag reda ut en sak här jag frågar inte saker här för att jag inte kan det alla bilar jag har frågat om här fungerar alldeles utmärkt jag frågar här för att kanske få nåt tips så man slipper jävlas när det inte behövs men det är det tydligen dags att sluta med efter som att ingen kan svara på den förbannade frågan någon gång

fan va jobbigt det är att läsa det du skriver, snälla lär dig att dela in dina meningar.

du behöver bara byta kabelhärvan i motorutrymmet, inte den i bilen, så det är inget extra arbeta alls.
du tar boxen från den motor du köper å bara trycker in där den gamla sitter.

simpel as that. se till att få med allt bara, lmm, spridare etc


367 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
#20
barenhoff skrev:
Expert skrev:
Nu ska jag reda ut en sak här jag frågar inte saker här för att jag inte kan det alla bilar jag har frågat om här fungerar alldeles utmärkt jag frågar här för att kanske få nåt tips så man slipper jävlas när det inte behövs men det är det tydligen dags att sluta med efter som att ingen kan svara på den förbannade frågan någon gång

fan va jobbigt det är att läsa det du skriver, snälla lär dig att dela in dina meningar.

du behöver bara byta kabelhärvan i motorutrymmet, inte den i bilen, så det är inget extra arbeta alls.
du tar boxen från den motor du köper å bara trycker in där den gamla sitter.

simpel as that. se till att få med allt bara, lmm, spridare etc

Men för fan lär dig en sak  då läs det inte för fan så va det löst



Sök