Passa på att blåsa på lite sidenmatt i motorrummet så 225"an får bo fint Dessa sexor är väldigt underskattade. Går ju hur jävla rart som helst. Finns en polack som har en demon med kraftigt överladdad 225:a i. Gick väldans bra på både gata och strip!
Passa på att blåsa på lite sidenmatt i motorrummet så 225"an får bo fint Dessa sexor är väldigt underskattade. Går ju hur jävla rart som helst. Finns en polack som har en demon med kraftigt överladdad 225:a i. Gick väldans bra på både gata och strip!
Ja absolut! kan ju inte låta det se ut som ett bombnedslag när jag slänger i 225"an! visst är dom underskattade Hehe låter riktigt gött
Tjena, idag har jag skrotat ner 170´n och plockat lite bra att ha samt vattenpumpen som inte gått mer än 2-3 mil
Tänkte visa lite bilder på förödelsen i maskineriet. Visade sig att oljepump,block,vev, oljetråg och fördelare är sönderslaget inte minst kamaxeln som gått i 4 delar hittade även vevstaken som jag trodde flugit ut den ligger fastklämd runt resterna av kamaxeln
Har idag börjat plocka loss framskärmar å frontplåten pga rostlagning.
Som ni ser på bilden så sitter skärmar samt frontplåt riktigt dåligt och har en glipa på nästan 2 cm. Det som inte syns på bilden är att hela frontplåten är dränkt i glasfiber och spackel Hann dock inte skruva så mycket idag pga regn Och imorgon bär det av för å spana på en fungerande 170 slant six
och pillat ihop motorn så nu är den istort sett redo för att paras med valiantenl, Har bytt oljefilter, luftfilter, fördelardrev, rotor och fördelarlock å massa sån skit
kände att det var dags att byta lamell
Nu kommer tyvärr projektet stå still ett tag då jag ska iväg och jobba på bråvallafestivalen i minst 1,5 vecka