Hej Allesammans , behöver lite hjälp av alla där ute!
Det är så att Motor och allt är på plats samt el och slangar, han startar men ryker så sjukt mycket och är jätte hög tomgång om jag inte trycker på själva spjället så att jag typ stänger han mer, Då går han ner i varv någorlunda. Men det stora problemet är att när jag försöker ge lite gas så typ dör han, Men om jag gasar försiktigt upp i varv så går han så fint så. Men gasar jag för snabbt så dör han men sedan går upp i varv och dör återigen.
Så alltså det jag undrar är:
1: Vad är det som gör att han har så högt varv trots att spjället bara hänger och måste styras med fingrarna för att gasa om ni förstår vad jag menar "själva armen ifrån gasrullen är borttagen och måste regleras förhand".
2: Vad kan vara felet att han ryker så, var samma fenomen på förra motorn. Kan något vara felkopplat, då det luktar bensin från avgaserna "om jag minns rätt" Har bytt spridare men vart ingen skillnad.
3: Varför dör han vid för snabbt gaspådrag men sedan varvar upp och dör. Han håller på så tills jag släpper gasen.
Tacksam för snabba svar då jag gärna vill ut och rulla lite med han efter 1 års vila och sammanlagt 4 timmars körning med bilen innan motorn rasa.. Så är jag enormt sugen på att få ut han få gatorna.
Men nu ska ni få lite bilder på vad som försiggår medans jag felsöker.
Sen en liten fråga vad ska sitta på dom 3 vatten rören som visas på bilderna?. Jag kan ha kopplat rätt men vill bara vara säker om jag har gjort något fel.
Ska det på en slang här som går till bilden under "Alltså till 90 graders vatten ingången på baksidan av motorn"
|
|
\/
Sen vad ska in i detta hål? OM någon vet vart jag tar kort på i motorrummet.
Det var allt för mig för den hära gången. Hoppas kunna lägga ut en film/bild när den är besiktigad och går att köra med. Men det verkar dröja för tillfället
// Viktor