4360
Sök

Era värsta bonnmek

371 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
#1
Ja, vette fan om det fins nå liknande tråd men startar denna endå, om det redan fins en likadan kan någon moderator låsa denna tråd.

Ja som rubriken lyder vad är era värsta bonnmek som ni har gjort på ditt eller någon annans fordon.
Själv har ja la inte gort några störe bonnmek men en del silvertejp, buntband och ståltråd har det blivit.

Lägg upp bild på era mek om ni har bil påt.

Mvh


415 Inlägg
15 mars 2014
#2
Jag har tätat luftledningar med silvertejp på lastbilssläp när en luftbälg gått sönder, bandat ihop en dragstång för att kunna åka till verkstad och eltejpat ihop en kylarslang. Det är nog de värsta bonnmecken jag gjort.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

2 182 Inlägg
15 mars 2014
#3
Silvertejp för att hålla ihop avgasrör :-) funka ganska bra till

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Cadillac_The_King
15 mars 2014
#4
Silvertejp för att dölja stora rost hål på än bak dörr på än gammal dodge van haha blev sen att man bytte bort den mot än 745a tic

1 508 Inlägg
15 mars 2014
#5
Strykjärn och disktrasa för att reparera färddatorn på Saabar är ju en klassiker, men det funkar! smile

Annars är det nog min installation av xenonballaster som involverade silvertejp,buntband och ett suddgummi det bonnmekigaste jag gjort..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

61 Inlägg
16 mars 2014
#6
Fick ett öppet filter av en polare, antog att S70 av samma årsmodell hade samma diameter på slangen men det stämde ju inte alls så det var bara att ta fram tejprullarna och tejpa upp något av distans.
Höll fint i 2 veckor eller nåt sen flög filtret åt helvete vid en kickdown.

Ganska så pundigt.

3 182 Inlägg
16 mars 2014
#7
popnitat i hopp ett golv på en vinter bil och en jävla massa tektyl. fy fan så det såg ut. men bilen gick till skrotten efter den vintern.

6 632 Inlägg
16 mars 2014
#8
Slog ut en buckla med en slägga, PP100 över det och slipade tills det blev jämnt nog, istället för att svetsa hålen så massor med glasfiberspackel istället.

16 år och intelligensen på topp..

De/Dem

371 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
#9
Fean så kul att så pass många har svarat, fortsätt berätta om era mek smile


6 632 Inlägg
16 mars 2014
#10
http://i51.photobucket.com/albums/f386/Werewolf91/DSC01198.jpg
http://i51.photobucket.com/albums/f386/Werewolf91/DSC01197.jpg

Lacken var hel innan jag slog ut skärmen, haha.

De/Dem

5 119 Inlägg
16 mars 2014
#11
jag hade en gammal w123a ett tag som jag lyckades köra hål på en slang till oljekylaren så oljan spruta. Då blev det ett besök på ok där vi köpte lite epoxy lim och en bit kylarslang och 4st slangklämmor.
sedan limmade vi på slangen över sprickan och pressade med slangklämmor smile medans limmet härdade så blev det en promenad till lidel för att köpa olja smile slangen höll hela vägen hem sen smile

En annan gång var jag på väg till rättvik och utanför falun så sköt jag luftburken åt fanders. bilen hade ett stt turbo kitt som laddar genom original luftfilterbox vid insuget. felet konstaterades ganska snabbt utanför falun men suget efter att komma till ccw i rättvik gjorde att vi åkte dit trotts brist på laddtryck. sedan så köptes ett par spännband på ok i rättvik och boxen spändes ihop och sedan funka den igen smile den lagningen satt förövrigt kvar på bilden så länge jag hade den för det var det enda som ville hålla smile

Har även legat ute efter vägen och svetsat ihop en kardarn när ja åkte epa smile härligt med snöslask och pinsvets smile satans stötar man fick ibland men vad gjorde man inte för gänget när man ville dricka pilsner wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Totalt okunnig
413 Inlägg
16 mars 2014
#12
Jag band upp avgasröret med fiskelina på min gamla 240. Givetvis så gick allt av när man skulle åka ner till Geiranger. Ekade som fan mellan dalgångarna. Men ett besök i en butik och en rulle fiskelina så var det lugnt och skönt igen.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 mars 2014
#13
Värsta jag gjort var min första vinterbil. Den gick hårt & lagades regelmässigt med plåtskruv, hålband & diverse fyllnadsmaterial...
Framskärmarnas nederkant fästes med hålband & distanser av träregel.
Baljorna tätades med några plåtskruv, plåtbitar & sopsäck.
Bakluckan låstes med två hänglås genom bladhylsor.
Huven var säkrad med en M8 rakt genom.
De övre stagen till bakaxeln lagades med något rör & svets.
Bromsrören i hjulhusen fram satt med hålband.
Slutröret var förvärmarslang.
Halva inredningen satt med plåtskruv & sättlim.
Bilden här nedan är från andra dagen med bilen då den faktiskt fick två timmars kärlek... D.v.s en bakdörr som det inte blåste in genom & en motortvätt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153139/153139-ba95f7f26f9748259afa06b9261d82eb.jpg

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2014
#14
Oh herre gud. Låt mej börja med att försvara mej genom att säga att detta är något jag aldrig skulle göra med en bil jag faktiskt förväntade mej kunde gå längre än till närmaste besiktning.

But hey, if it's stupid and it works, it's not stupid.

Hemmasnickrad motorlyft
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/988890_yhaxce.jpg

Kapad luftburk för att få plats med den i bilen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/992239_wwg9qv.jpg

Tätade en tank med PL400
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/992658_jf93se.jpg

Monterade nämnda tank med buntband och slangklammer
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/995957_1i486g.jpg

När den inte allt för oväntat föll ner så gjorde jag detta spindelnät
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1024409_5aixmc.jpg

Hemmamekad gaswire när original inte räckte
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1002679_lc72zy.jpg

"Vevhus ventilation"
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1008044_sud9e7.jpg

Bästa högtalarsystemet, föll in i dörrarna rätt fort, och dom som stannade kvar frös fast utav vintern
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1004270_wcagpo.jpg

Nya styrboxen i handsfacket
https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1002675_xsag03.jpg

Och ni skulle varit med när jag kopplade elen tongue
Senast redigerat av LeafBox (17 mars 2014)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

371 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
#15
LeafBox skrev:
Oh herre gud. Låt mej börja med att försvara mej genom att säga att detta är något jag aldrig skulle göra med en bil jag faktiskt förväntade mej kunde gå längre än till närmaste besiktning.

But hey, if it's stupid and it works, it's not stupid.

Hemmasnickrad motorlyft
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/988890_yhaxce.jpg

Kapad luftburk för att få plats med den i bilen
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/992239_wwg9qv.jpg

Tätade en tank med PL400
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/992658_jf93se.jpg

Monterade nämnda tank med buntband och slangklammer
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/995957_1i486g.jpg
Fan så proffsigt wink

När den inte allt för oväntat föll ner så gjorde jag detta spindelnät
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1024409_5aixmc.jpg

Hemmamekad gaswire när original inte räckte
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1002679_lc72zy.jpg

"Vevhus ventilation"
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1008044_sud9e7.jpg

Bästa högtalarsystemet, föll in i dörrarna rätt fort, och dom som stannade kvar frös fast utav vintern
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1004270_wcagpo.jpg

Nya styrboxen i handsfacket
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/1002675_xsag03.jpg

Och ni skulle varit med när jag kopplade elen tongue


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2014
#16
Moparracing skrev:
LeafBox skrev:
Monterade nämnda tank med buntband och slangklammer
http://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/995957_1i486g.jpg

Fan så proffsigt wink

Det bästa var att när tanken väl föll ner så var det Fords egna tankband som gick av och inte min tattarlösning cool

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

6 632 Inlägg
17 mars 2014
#17
Du borde ta patent på din motorlyft...

De/Dem

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2014
#18
Malheus skrev:
Du borde ta patent på din motorlyft...

Well, det där var en tidig prototyp. Den gjorde sitt jobb med hade problem med motorns vikt.
Framtida versioner planeras säljas med en motvikt.

Det planeras även en med svängbar arm så att man omedelbart kan lasta motorn på vagnen...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

236 Inlägg
18 mars 2014
#19
Handbromsvajern till höger bak-ok kärvade nu i vintras när det var minusgrader ute.
Istället för att lägga sig under bilen och rycka loss vajern varje gång jag skulle ut och åka, så satte jag fast ena sidan av ett snöre på vajern och andra sidan på bakre delen av stötfångaren.
Varje morgon var jag alltså tvungen att rycka i snöret för att handbromsen skulle släppa hahaha big_smile
Hellre det än att lägga sig på marken varje gång smile
http://s11.postimg.org/tzua5a34j/IMG_0806.jpg

Sen hade jag lite bråttom att fixa stänkskydd till bilen. Det slutade med att jag klippte egna stänkskydd ur en plastbalja hehe lol

Power is measured in dB

Forummoderator
18 003 Inlägg
18 mars 2014
#20
Kul tråd!

På 90-talet körde jag min fina W123 Mercedes 250 på motorvägen. Gaspedalen föll ner i botten och motorn gick ner på tomgång...

Hela spindelnätet med diverse armar kors och tvärs hade lossnat. Gick inte att gasa. 4 mil hemifrån... Istället för att köra hem med "förhöjd tomgång" fixades kalaset till med ett gem och dugliga mängder eltejp. Körde så resten av dagen i Göteborg med andan i halsen. Bilen kostade runt 50:- att fixa riktigt sen... Det var tider de!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök