Hehe nu när man är 29 har man ju hunnit med XX antal vinterbilar, så de har blivit en hel del fulmek genom åren.
Allt från att kapa till bromsklossar med vinkelslip från Toyota Hi-lux för att passa på Volvo 940, svetsa i el-hissens kuggskena för att slipa fram nya kugg med vinkelslip, släppa bränsleledningen under hela bilen för att räcka till att skarva ihop vid tanken när en sten slet av röret vid armaturen ute i fält, fylla en dörr med fogskum för att rutan skulle stanna kvar uppe, till att hänga upp ett avgassystem med rep bundet genom kupén och fastklämt i dörrarna.
Lite grejer av allt man gjort.
Byggt dämpinsats för att komma igenom bes "nya" ljudkrav med racekatt och en 3tumsdämpare på min 850turbo, bes killen diggade den och skrattade lite.
M20 bricka i änden på lilla röret och gängade hål i axelstumpen för att nypa fast den i slutröret.
Riktat rullad 307 med grävmaskin
Krocklagat polarens 940 med delar från "lagret", dvs en halv 740 och en halv 940 front med kapad grill, egengjord stötfångare i plåt och sedan lackat bilen i röd industrifärg efter att vi tvättat den med disksvamp med slip och diskmedel
Samma bil har även det fulaste avgassystemet som består av en fjuttig ljuddämpare och en hemmabyggd ventil med en vikt på som öppnar vid fullgas, tyst vid "meskörning" och brötar vid lekkörning, satt dock inte så bra på väg till iskörningen, blev lite låg med spikdäck i kofferten