Som sagt har jag en 944 -91' som hastighetsmätaren har gett upp på, Dock så fungerar tripp-mätaren (+allt annat) Nån som vet vad det kan vara? Om de är själva mätaren eller om de kan vara givaren?
Själva hastighetsmätaren kan du nog tyvärr inte fixa. Men du kan nog ta en fungerande hastighetsmätare från skroten och byta från skrotens miltal till ditt
Har ni några tips på hur man ska rätta till miltalen, hur ska man bära sig åt? Har inte sett hur det ser ut bak på mätaren, kanske är uppenbart hur man gör... men jag slänger upp frågan här i alla fall, sålänge
Har ni några tips på hur man ska rätta till miltalen, hur ska man bära sig åt? Har inte sett hur det ser ut bak på mätaren, kanske är uppenbart hur man gör... men jag slänger upp frågan här i alla fall, sålänge
Tyvärr kan jag inte svaret. Men är du smart så testar du på en som är på skroten, så gör det inget om du tar sönder den
Tyvärr kan jag inte svaret. Men är du smart så testar du på en som är på skroten, så gör det inget om du tar sönder den
Eftersom det mätarhuset han har nu är värdelöst, så är det ju lika bra han testar på det när han fått tag i ett nytt? :p
Eftersom det mätarhuset han har nu är värdelöst, så är det ju lika bra han testar på det när han fått tag i ett nytt? :p
Om du har lite lödvana, eller känner nånn som har går det att fixa rätt enkelt ,Det vanligaste felet brukar vara några spruckna lödningar eller utbyte av nånn elektrolytkondensator.. i mer sällsynta fall är det avbrott i spolen.
Okej, då vet jag! Tackar å bockar! Någon som vet hur man ställer om miltalen? För min har gått 23xxx och därför tycker jag det är lite synd att de ska stå att den har gått skit långt. Eller hur har ni burit er åt med detta problemet?
Det ska gå o löda, min hastighetsmätare fungerade inte. Fanns en gubbe som drev en egen liten verksamhet här i närheten. Han lödde ihop någon på baksidan, efter det fungerade den som vanligt.. Kostade förvisso 1000 kr, men väl värt de i efterhand
Är man duktig på o löda och vet vart man ska hållas kan man göra det själv!
Man behöver inte ens vara duktig, bara noggrann och försiktig. Lika bra att gå över alla lödpunkter , annars pajar något annat snart, typ laddlampan och då laddar inte generatorn. <<<--- Egen erfarenhet
Det ska gå o löda, min hastighetsmätare fungerade inte. Fanns en gubbe som drev en egen liten verksamhet här i närheten. Han lödde ihop någon på baksidan, efter det fungerade den som vanligt.. Kostade förvisso 1000 kr, men väl värt de i efterhand
Är man duktig på o löda och vet vart man ska hållas kan man göra det själv!
fjugesta gubben va? han annonserar på blocket rätt ofta och tror han kan ställa mätaren rätt om man vill ha samma mätarställning.
brukar som sagt vara några lödningar som är problemet oftast.