3387
Sök

W124 250d automat. slirar.

268 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
tjena. är så att man w124a 250d automat har börjat småslira kör inte med bilen nu för jag vill inte att lådan ska rasa helt. men såg att oljan var inte röd och väldigt lättrinnande i lådan den var mera toningslik eller vad man ska säga. tänkte jag skulle byta olja i lådan men är det någon som vet exakt hur man gör? tömma fylla spola ur om så måste och så vidare. ibland kan den växla hårt också.

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 mars 2014
sju40 skrev:
tjena. är så att man w124a 250d automat har börjat småslira kör inte med bilen nu för jag vill inte att lådan ska rasa helt. men såg att oljan var inte röd och väldigt lättrinnande i lådan den var mera toningslik eller vad man ska säga. tänkte jag skulle byta olja i lådan men är det någon som vet exakt hur man gör? tömma fylla spola ur om så måste och så vidare. ibland kan den växla hårt också.

2 täta byten kan vara bra. När du stampar på ordentligt: Växlar den hårt då?
Hur långt har bilen gått?
Växlar den som den ska annars? Inte för låga varv?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

268 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
hehe 50k snart inkörd smile den slirar under 2.5varv 1-2 kickdown kan den växla hårt på ibland.

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 mars 2014
sju40 skrev:
hehe 50k snart inkörd smile den slirar under 2.5varv 1-2 kickdown kan den växla hårt på ibland.

Den ska växla hårt vid kickdown. Gör den inte det så är det inte bra. 50k mil ska den väl tåla men det beror lite på hur den är skött innan. Det är på gränsen kanske? Gör 2 täta oljebyten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

268 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
polarn sa att man kan tömma den på olja fylla på. körde 2-3 mil in i garaget tömma igen och fylla på igen. för man får inte ut allt på en gång ur lådan fick jag höra.

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 mars 2014
sju40 skrev:
polarn sa att man kan tömma den på olja fylla på. körde 2-3 mil in i garaget tömma igen och fylla på igen. för man får inte ut allt på en gång ur lådan fick jag höra.

Helt korrekt.

268 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
fint då får jag prova det. återkommer sen med resultat om lådan blev bättre smile

Baronen
1 434 Inlägg
20 mars 2014
På sidan av lådan, innanför en plugg, sitter en fjäder som styr trycket i lådan. Den kan bli matt, vanligt fel.. Lätt att byta och kostar och kostar under hundringen på mercedes.

Elbilar kan dra åt helvete.

Sök