Nej nej nej, nu har vi alla fel. Ingen har ju blinkat på Fear38, så det bländar inte alls.
Skönt att det inte bara jag som är "negativ"
Jag är även en av dessa som är förbannat "negativ" över detta fenomen, då det inte sällan är bländande, ger mycket ströljus samt i verkligheten inte något bättre ljus då ljusbilden blir felaktig samt de nedställda reflektorerna istället lurar föraren att se närmare bilen där reflektorerna träffar marken, detta innebär i sin tur att föraren av bilen -luras- att titta närmare än vid ordinarie ljuskälla och får därav en kortare siktsträcka. Som redan skrivet, köp bra glödljus så blir det så bra det kan bli. Sisådärja, nu har ännu en bitter moralkärring vräkt sin avsky över dessa amatörmekaniker som av någon för mig outgrundlig anledning tror sig vara duktigare än strålkastartillverkarnas utvecklingteam.
Svar på TS fråga:
Ja, du får ha e-märkta xenon-look glödljus. Xenonkonvertering på så vis som det funderas över är inte tillåtet.
Nej nej nej, nu har vi alla fel. Ingen har ju blinkat på Fear38, så det bländar inte alls.
Skönt att det inte bara jag som är "negativ"
Jag är, och det är självuttalat, en j*vla surröv när det gäller fulkonverteringar
Då kan vi anse oss vara 3 fast vet inte om jag är en sån bra människa då jag gärna påvisar deras bländande lyse med ett och annat argt blink kanske ska tillägga att det brukar ske med 5x55w xenon, Kanske ska erkänna att det även hänt att jag blinkat mer än en gång på vissa bilar med extremt bländande lyse, kan även hänt att sista "blinket" blivit av det längre slaget :p
Men snälla ni jag har ju själv kört mot min egen bil både jag och min farsa för att vara säker på att inte blända och ja enligt mina ögon så hade jag inga problem att möta min egen bil och heller inte farsan i hans bil heller. Hoppa på dom som inte ställer in sina lampor och hur kan besiktningen låta dom gå genom det fast dom ser att jag haft det i 4 år nästan utan problem...
Men snälla ni jag har ju själv kört mot min egen bil både jag och min farsa för att vara säker på att inte blända och ja enligt mina ögon så hade jag inga problem att möta min egen bil och heller inte farsan i hans bil heller. Hoppa på dom som inte ställer in sina lampor och hur kan besiktningen låta dom gå genom det fast dom ser att jag haft det i 4 år nästan utan problem...
Så att bara för att du och din far inte blir bländade blir inte nån annan det? Jävlar i mig döh!
Skiljer nog en hel del på besiktning beroende på ort med. Min A3a kommer från en ort där de inte ens vet att man måste demontera och montera en löstagbar dragkrok som en del av besiktningen...
Som sagt är jag inte den enda som tycker att det är pissigt att folk inte kan se till att skaffa auto.nivåreglering om de nu ändå ska ha xenon.
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Folk som xenonkonverterar sina S/V/C70 borde straffas med fängelse, bländar något fruktansvärt!
Kan ta med Volvo 740 också och nästan alla andra bilar med
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Folk som xenonkonverterar sina S/V/C70 borde straffas med fängelse, bländar något fruktansvärt!
Kan ta med Volvo 740 också och nästan alla andra bilar med
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Jo nu när du säger det fast mötte en Volvo 850 varie morgon ett med xenonkonverterat halvljus. Satan vad den blända. Men efter någon vecka satt de halogen där igen.var nog inte bara jag som klagat:p
Har klurat lite på det där på min w123. Tycker att den borde gå att få helt ok om man labbar lite med skärmar Det glaset är ganska klart och har lite refflor.
Folk som xenonkonverterar sina S/V/C70 borde straffas med fängelse, bländar något fruktansvärt!
Kan ta med Volvo 740 också och nästan alla andra bilar med
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Fast det handlar inte om att reflektorn är dåligt tillverkad. Flyttar du ljuskällan (punkten där lampan brinner i) ur reflektorn så spelar det ingen roll vilken reflektor du har. Det är normalstora en ganska stor längd skillnad mellan xenon och halogen lampor.
Det är grundskole fysik från 8-9
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Skulle man blinka på alla dom som bländar så får man ju inget annat att göra i trafiken.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Kan ta med Volvo 740 också och nästan alla andra bilar med
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Jo nu när du säger det fast mötte en Volvo 850 varie morgon ett med xenonkonverterat halvljus. Satan vad den blända. Men efter någon vecka satt de halogen där igen.var nog inte bara jag som klagat:p
Har klurat lite på det där på min w123. Tycker att den borde gå att få helt ok om man labbar lite med skärmar Det glaset är ganska klart och har lite refflor.
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Jo nu när du säger det fast mötte en Volvo 850 varie morgon ett med xenonkonverterat halvljus. Satan vad den blända. Men efter någon vecka satt de halogen där igen.var nog inte bara jag som klagat:p
Har klurat lite på det där på min w123. Tycker att den borde gå att få helt ok om man labbar lite med skärmar Det glaset är ganska klart och har lite refflor.
finns klarglas till dem
Jo men ser förjävligt ut med klarglas på dom
Fast blir halogen med extra relä matning till halvljus Blir sånt bök annars då jag ska ha luftfjädring
Kan ta med Volvo 740 också och nästan alla andra bilar med
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Fast det handlar inte om att reflektorn är dåligt tillverkad. Flyttar du ljuskällan (punkten där lampan brinner i) ur reflektorn så spelar det ingen roll vilken reflektor du har. Det är normalstora en ganska stor längd skillnad mellan xenon och halogen lampor.
Det är grundskole fysik från 8-9
Jag vet inte vad du gick för skola men jag kan inte minnas att vi någonsin tog upp ljuskällor i reflektorer, då har jag läst upp till fysik B. Jag säger inte att du har fel. Men vissa reflektorer är garanterat sämre konstruerade än andra när det gäller att ta upp variationer i ljuskällan.
Min situation, mina lampor, mitt problem löste jag genom att bättra på den lilla skärm som fanns. Den som satt täckte knappt hela ljuskällan neråt och max 90° åt sidorna. Jag limmade dit en skärm som täckte helt neråt och 180° och det fanns inte en tillstymmelse till bländning. Varför kineserna tillverkar så dåliga lampor kan man ju undra.
Lite dåligt exempel när bilden är fel. Ljuspunkten i H4:an är inte mitt emellan glödtrådarna, utan halvljusets respektive helljusets ljuspunkt ska vara mitt på respektive glödtråd.
Dessutom har ljusbågen i en xenonlampa en annan form jämfört med ljuset en glödtråd avger, vilket även påverkar ljusbilden. och ännu värre blir det när man exempelvis jämför H3 mot Xenon H3, där ljusbågen är svängd 90 grader jämfört med glödtråden i en H3.
Jag har H3 xenon i mina Big knicks och de lyser något fruktansvärt bra. Har svårt att tro att en roterad ljusbåge skulle ge någon större skillnad, speciellt i en reflektor som är rotationssymmetrisk.
Fast jag skämtar inte, jag tycker just dessa bilar utmärker sig när det gäller att blända.
Jag hade en 940 jag konvertera, bländade massor så jag byggde en egen skärm runt lampan och allt stickljus försvann! Förstår inte varför de tillverkar lamporna så dåligt.
Fast det handlar inte om att reflektorn är dåligt tillverkad. Flyttar du ljuskällan (punkten där lampan brinner i) ur reflektorn så spelar det ingen roll vilken reflektor du har. Det är normalstora en ganska stor längd skillnad mellan xenon och halogen lampor.
Det är grundskole fysik från 8-9
Jag vet inte vad du gick för skola men jag kan inte minnas att vi någonsin tog upp ljuskällor i reflektorer, då har jag läst upp till fysik B. Jag säger inte att du har fel. Men vissa reflektorer är garanterat sämre konstruerade än andra när det gäller att ta upp variationer i ljuskällan.
Min situation, mina lampor, mitt problem löste jag genom att bättra på den lilla skärm som fanns. Den som satt täckte knappt hela ljuskällan neråt och max 90° åt sidorna. Jag limmade dit en skärm som täckte helt neråt och 180° och det fanns inte en tillstymmelse till bländning. Varför kineserna tillverkar så dåliga lampor kan man ju undra.
Jag gjorde likadant när jag körde med D2S och så kallade ''Casper Shields'' i mina H4 strålkastare. Resultatet blev rätt så bra, med tanke på att de bländade en del med halogen också. Men blev att köpa xenonprojektorer rätt så snabbt och så var bländandet ur världen
Sen så möter man ju en hel del med ett halvljus som används som sökljus efter fåglar. Och nya bilar med xenon som bländar vid minsta lilla ojämnhet.
Och bilar som har sina fula DRL (placerade där dimljus ska vara) som lyser svagare samtidigt med halvljuset. Vet inte hur bilkonstruktörerna heller tänker när de placerar DRL så långt ner det bara går när de borde vara minst i samma höjd som halvljuset. Även att baklamporna är släckta dagtid är något som är mera dumt än smart, men det hör inte hit.
Mitt tips är i alla fall att TS ska köra med bättre halogenlampor och en ljusförstärkare, om spänningen till dem är låg.
Jag har H3 xenon i mina Big knicks och de lyser något fruktansvärt bra. Har svårt att tro att en roterad ljusbåge skulle ge någon större skillnad, speciellt i en reflektor som är rotationssymmetrisk.
Har du jämfört ljusbilden av H3 och xenon H3 sida vid sida?
Jag har H3 xenon i mina Big knicks och de lyser något fruktansvärt bra. Har svårt att tro att en roterad ljusbåge skulle ge någon större skillnad, speciellt i en reflektor som är rotationssymmetrisk.
Har du jämfört ljusbilden av H3 och xenon H3 sida vid sida?
Nej det har jag inte, men ljusbilden som skapas av mina 9st Bigknicks är fullt tillfredsställande