3009
Sök

Renault Clio 1,2 -01, elektroniskt fel?

112 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Min gamla Renault Clio har min pappa fått tagit över som sin vinterbil och imorse ringde han och sa att en varningslampa hade börjat lysa under körningen, han hade precis kört av motorvägen och då kunde inte han gasa på mer än ca 2000 varv, och han kom aldrig upp mer än 40 km/h, han stannade bilen på jobbet och startade om bilen och då kunde han varva mer än 2000, varningslampan lös inte mer och det verkade vara bra igen, det var varningslampan för elektroniskt fel och i instruktionsboken står det inte mer än att man ska lämna in den på verkstad.

Försökte söka runt på internet efter liknande fel och verkar vara rätt vanligt. Enligt ett svar så kan det ha med att det är kondens i tanken, den hade nästan tom tank och har stått över natten utomhus, kan det vara ett så enkelt fel?
Om inte, vad kan det annars vara? Han är inte så sugen på att lämna in den på verkstad så alla svar och förslag är jag tacksam för!
Senast redigerat av natlie (24 mars 2014)

957 Inlägg
24 mars 2014
Det är  el  fel   min pappa hade  likadan problem med hans  1.2 reno clio  fast hans var  04a   Ska fråga han sen när han kommer från jobbet så hör jag av mig:)

112 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Transporter89 skrev:
Det är  el  fel   min pappa hade  likadan problem med hans  1.2 reno clio  fast hans var  04a   Ska fråga han sen när han kommer från jobbet så hör jag av mig:)

Det konstiga är att den lös inte mer efter att han hade startat om den, men han åker snart hem från jobbet så kan uppdatera! Och vore jättesnällt om du kunde fråga honom och höra av dig sen! smile

957 Inlägg
24 mars 2014
LÄS HÄR   Det är där vi hittade svar  på våran fel den beskriver exakt samma problem som du skrev där uppe
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie … mp;t=11061

112 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Transporter89 skrev:
LÄS HÄR   Det är där vi hittade svar  på våran fel den beskriver exakt samma problem som du skrev där uppe
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie … mp;t=11061

Tack för sidan! Är ganska dålig på el och liknande, vad gör man när man ska "Skarva förbi det stora vita kontaktstycket i reläboxen i motorrumet. Skarva 6 eller 7 kablar i den blå raden i vita kontaktstycket. Skarva även förbi kontaktstycket (grönt) vid bromspidalens givare."? sad

Sök