Långtidsprojekt deluxe. Målet med bilen är att göra en sfro-reggning som ombyggt fordon för att kunna bruka på väg. Sen vore det kul att testa på lite bana och se vad den klarar, och även jag :)
Har du sump i fram som de heter lr i bak?.är det olika på olika årsmodell ?.går orginalinsug inte använda?
Tja! Jag har i bak, har fattat för att det kommer från en supra. Bytte med en nissanåkare som måste ha frontsump. Tveksam till att det hade passat då det bygger mycket mot torped och bromsservo, men hade redan sålt det när jag fick motorn på plats..
Då var fästena till coilovers klara. Känns stabilt och bra. Imorgon blir det Foo Fighters i götet och på lördag bär det av till mantorp för att få lite ytterligare inspiration och snacka med folk. På söndag är målet att montera coils och ställa ner bilen på backen igen!
Då var fästena till coilovers klara. Känns stabilt och bra. Imorgon blir det Foo Fighters i götet och på lördag bär det av till mantorp för att få lite ytterligare inspiration och snacka med folk. På söndag är målet att montera coils och ställa ner bilen på backen igen!
/Frans
Blev ju skitbra för fan! Blästra och lack sen?
Lägger väl på lite grundfärg. Blir ordentlig lack allt på en gång sen
Nere på hjul igen. Monterar nog coils fram i veckan med och ser hur det verkar. Som det är nu är dämparna bak skruvade så högt det går så jag hoppas det inte blir för lågt sen.. Ska bygga justerbara camberstag bak framöver för att skona drivknutar osv. Men det ser rått ut
Tack! Går segt för stunden då jag köpte mig en e30 att åka i. Fixades mycket med innan bes men fick nerslag på ett par saker, bla hål i tanken vilket spolade vatten på gnistan.. Går se hur jag ska göra.
För att återgå till 760n så jag jag punktat upp rör till wastegaten, väntar på att garagegrannen ska hjälpa mig bränna ihop det.
Väntar även på en kille som ska sälja sina bilsteincoils till mig så får jag upp bilen lite bak.
Har också inhandlat en bmw diff, dock en 188 som är bmws mellanstorlek. Ska sälja den och skaffa den stora som heter 210 istället då den passar med org drivaxlar.
Samt att jag funderar på att köpa på mig bromsar denna månaden då det blev lite extra övertidslön.