Så nu har jag äntligen fått stereon och hunnit montera den!Alla kablar var med och passade perfekt förutom radioantenn adapter som bara hade en enkel fakra anslutning och jag hade en dubbel. Så fick lägga en beställning på en sådan adapter(http://www.brl.se/sv/artiklar/antennada … da-vw.html) funkar att lyssna på radio ändå men rätt ska ju vara rätt Kabeln drogs lättast under handskfacket i en fin skåra upp längs "A" stolpen/dörrkarmen.
Micken drogs under ratten innan för all plast där och in i facket på vänster sida om ratten nedan för ljusreglaget.
Blev riktigt fint!
Här följer en kort recension på grejerna jag använt på den:Man får mycket för pengarna (under 3k inkl tull på 500kr). Den startar mycket snabbt med en VW logga.
-Skärmen är ljusstark och har en matt yta så det inte speglar sig i den. knapparna är kraftiga och "skakar inte runt" sånär som på hemknappen och dvd/cd utmatningsknappen som inte känns så jätte bra..
-Du kan även ställa in flera olika färger på knappbelysningen som kan slås på automatiskt när bilen lampor slås igång(vrider på ljusvredet).
-Har man inte backkamera eller sensorer stänger man enkelt av detta i inställningar så man slipper ett litet avbrott i musiken varje gång man ska backa.
-Bluetooth ansluter man enkelt med hjälp utav att lägga telefonen mot fjärrkontrollen och sedan skriver in en pinkod. Efter det funkar hela alltet helt felfritt med ljud och att ringa.
-Navigationen är även den enkel att handskas med och det är stora knappar så man trycker inte så lätt fel. Gränssnittet påminner om windowsphone/windows 8 med olika block/rutor. GPS:en startar mycket snabbt och flyter sedan på i samma fina hastig het. Finns möjlighet att bli varnad för fartkameror och när man kär för fort.
-Radion är mycket simpel och har allt som behövs. gränssnittet är lätt att handskas med.
-Ratt styrningen funkar utmärkt till stereon utan någon större inställning.
-Fläkt informationen kommer även den upp i en liten ruta längst ned på skärmen, den lägger sig ovanpå det man har uppe och döljer inte allt för mycket(som original)
Har inte hunnit testa resterande grejer på den ännu men hitintills är det ett solklart köp! Mycket för pengarna!
Beställde även ett par "gardiner" som jag tänkte ha i sidobakrutan(från b stolpen och bak i dörren)
http://i.ebayimg.com/00/s/NTA2WDU3OQ==/ … S/$_12.JPGVad tror ni om det?
Bjuder även på några nya fina bilder på härligheten!