Provade trycka i 20 bar med kompressorerna, gick helt ok snabbt ändå, när samtliga ville samarbeta
Så jag provstartade motorn för att kolla oljeflödet till växeln
Och nu jävlar hände det saker, fick ut ca 2 liter på 10 sekunder
Då är det bara en sak kvar att göra innan jag kan starta med växeln på, returledning till tråget
Så det var bara o asa fram växeln igen
Returen ska ersätta den här pipen som tidigare har varit retur för en centrifugalrenare, nära och bra för självfall
Så bort med pipen till att börja med
Sjukt fin olja nu, ser ut precis som när den hälldes i
Fick ut 4 liter innan nivån låg under hålet
Och så var den på igen
Det främre hålet hoppar jag då det hamnade olämpligt. Returen ska gå från det fria hålet ner till tråget, så ca 20 cm
Började med att plugga hålet som inte ska användas
Please, contain your orgasms
Hade pluggat det med en bult men hålet var större än bultarna vi hade hemma
På med adapterplattan också så det inte rör sig
Sen snedkapade jag ett 30 mm-rör, hyfsat sketchy att såga på det här viset, men jag behövde 71 graders vinkel och den girar bara 45
Blev helt ok!
Efter lite slipning passade det ännu bättre
Hann börja lite på en plåt med samma hålbild som pipen
Nästa gång blir det plåt till o fästa i växeln sen ska det svetsas ihop
Om det går bra så startar jag med växeln på nästa helg