Massor med annat o göra = lite tid till min stackars motor
Tittade på ramen igen och måttade upp framvagn och bakaxel ett par gånger till, rättade lite småfel. Fick även reda på att mina 150x80x5-rör inte var någon standardstorlek så jag fick byta till 150x100x5.
Och här är resultatet:
Den blev längre för att motorramen inte skulle inkräkta på fotplatsen i kupén, lite smalare och fick förlängda balkar framför framvagnen. Det sistnämnda för att jag tittade lite mer på styrväxeln och kom fram till att den ska sitta ganska långt fram.
14 meter rör totalt ska det bli.
Sen beställdes det rör, dessvärre var kortaste längden på röret i fråga 10 meter, så det fick bli två sådana
375 kilo rör
Lagret är inte gjort för 10-metersrör
Men jag fick in det i sågen och sen blev det ett par timmar sågning
Ett antal småbitar...
Och två stora
Inte så trevliga att bära omkring på kan jag säga
Totalvikt på ramen blir ungefär 276 kg, så 10 % av tjänstevikten
Nu är alla raka snitt gjorda, nästa projekt är att gera allt och få slutgiltig längd, blir lite mer pill än den här gången