En helg och framförallt ETT KRYSS avklarat
Började med att plasma skiten ur balkarna så de skulle gå att lägga platta på rören
Klart, förutom att jag behövde vända ramen gick det ganska smärtfritt. Det är mycket trevligare att borra uppifrån än från sidan
På plats igen, fick i de flesta skruvarna men det var lite bökigt
Så jag slipade upp hålen i botten på framvagnen samt ökade dimension på ett par hål i rören
Passade även på att borra ur den ökända skruven. Det tog typ en halv dag och gick åt ett antal borr, vettifan vad den var gjord av, typ diamant eller nåt
Alla borr blev trubbiga direkt, och gängan släppte inte förrän det var såhär lite kvar
MEN JAG VANN
Och på plats igen, den här gången gick samtliga skruvar i utan problem
Hänger fast i ramen på egen hand (stackars små kundvagnshjul)
Blev ju tvungen att hämta hjulen och hänga på
Och här står den på hjulen för första gången
Så var det dags för styrväxeln, så hängde upp den för o matcha in alla vinklar igen
För att få vinkeln på armarna att bli lika, och samtidigt ligga mitt i spannet på styrväxeln, måste jag vinkla in växeln mer, vilket betydde att jag fick kapa i röret
Kändes sådär att ge sig på det fina röret
Så nu passar den fint platt emot röret
Klämde fast den i leden för att sedan märka ut hålen i röret
Fick plocka av spetsen på tuschpennan för att komma åt men det gick bra till slut
Lade dit ett plattjärn och svetsade fast, blir nog tillräckligt styvt i sidled, och i vridled kan de andra skruvarna hålla det hela
Monterade igen när det hade svalnat lite, så nu är fronten mer eller mindre färdigmonterad
Saknas bara en lösning på sista skruven på styrväxeln där jag inte fick plats med nån skalle. Så jag kunde inte riktigt kryssa fästet till styrväxeln, men hål till framvagn är definitivt kryssat iaf
Nästa gång kanske jag löser det, annars är det dags att ge sig på bakvagnen genom att tillverka de främre bladfjäderfästena