3093
Sök

Supra vs Skyline vs Evo - mer än bara prestanda

21 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
#1
Hej. Börjar känna mig lite dryg med trådarna nu men efter att ha väntat på ett aktiveringsmail fråm Skyline.se i över 3 veckor så orkar jag inte längre.

Vill ha åsikter om alla dessa bilar, allt från motorer, trimmöjligheter till ljudnivå och komfort. Vill inte att detta slutar i en tråd om vilken bil som vinner vid rödljusen/cirkulationsplatsen utan jag letar efter objektiv fakta om bilarna i helhet. De bilar jag tittat på är Supra, Skyline (GTR) och Evo. Vi kan slänga in Imprezan också.
Jag vill gärna plocka ut minst 400hk ur motorn.

Supra: Klarar detta med BPU och koppling. Vad behöver man byta för delar för att få driftsäkra 500hk?
Skyline (RB26): Klarar med "bpu" och koppling, men sen är det att öppna upp motorn för att ersätta prylar?
Evo: Seriös ombyggnad för att komma i närheten

Hur mycket skulle ni säga att man får lägga för att få 500hk i dessa bilarna? Nu pratar jag allt, inte bara rena "performancedelar" som turbo, ic osv utan mer packningar, kolvringar, topp etc.

Hur är priser på slitage och prestandadelar om något går sönder? Om det är någon stor skillnad.
Komforten i bilarna? <200km/h
Kvalité på inredningen?
Rostkänslighet?

Vill helt enkelt höra era erfarenheter om bilarna i helhet även om motorer också rörs vid. För och nackdelar.

Väldigt tacksam för svar

egen företagare
630 Inlägg
15 maj 2014
#2
http://www.blocket.se/gotland/Nissan_Sk … 4.htm?ma=1

min bil är till salu, Nissan Skyline R34 GT-R med 400 hk.


klabbarpan
3 041 Inlägg
15 maj 2014
#3
Rb26:an klarar ju ledigt 400-500 utan att öppnas om
Motorn är allmänt fräsch samt korrekt mappad. Sedan är ju allt relativt iof..


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
15 maj 2014
#4
wessmen skrev:
Hej. Börjar känna mig lite dryg med trådarna nu men efter att ha väntat på ett aktiveringsmail fråm Skyline.se i över 3 veckor så orkar jag inte längre.

Vill ha åsikter om alla dessa bilar, allt från motorer, trimmöjligheter till ljudnivå och komfort. Vill inte att detta slutar i en tråd om vilken bil som vinner vid rödljusen/cirkulationsplatsen utan jag letar efter objektiv fakta om bilarna i helhet. De bilar jag tittat på är Supra, Skyline (GTR) och Evo. Vi kan slänga in Imprezan också.
Jag vill gärna plocka ut minst 400hk ur motorn.

Supra: Klarar detta med BPU och koppling. Vad behöver man byta för delar för att få driftsäkra 500hk?
Skyline (RB26): Klarar med "bpu" och koppling, men sen är det att öppna upp motorn för att ersätta prylar?
Evo: Seriös ombyggnad för att komma i närheten

Hur mycket skulle ni säga att man får lägga för att få 500hk i dessa bilarna? Nu pratar jag allt, inte bara rena "performancedelar" som turbo, ic osv utan mer packningar, kolvringar, topp etc.

Hur är priser på slitage och prestandadelar om något går sönder? Om det är någon stor skillnad.
Komforten i bilarna? <200km/h
Kvalité på inredningen?
Rostkänslighet?

Vill helt enkelt höra era erfarenheter om bilarna i helhet även om motorer också rörs vid. För och nackdelar.

Väldigt tacksam för svar

Motorerna i supran och skylinen är ju inga som helst problem att klara 500hk.. renoveringsmässigt så är det ungefär samma priser.. samma gäller även grenrör och övriga trimdelar... evo och impreza kan jag ingenting om tongue

Ska du välja mellan de 2 bilarna tycker jag inte du ska gå efter vilken vi här på garaget tycker du ska köpa för att det är helt och hållet upp till dig själv.. Allt handlar ju om skicket på bilen du kollar på oavsett om det är skyline eller supra.. Jag tänkte själv köpt en mk4a men tycker den har blivit lite vanlig så gick och köpte mig en mk3a som man kunde fylla med pengar.. wink

~Andy~

egen företagare
630 Inlägg
16 maj 2014
#5
sen är frågan hur mycket plats man vill ha för ev passagerare, i skylinen kan man åka 4 vuxna, i supran får inte ens en amputerad dvärg plats i baksätet......
supran har heller knappt något bagageutrymme, det har ju faktiskt skylinen.

Men utseendemässigt vinner supran...


7 274 Inlägg
16 maj 2014
#6
Suprans motor är riktigt bra, samma gäller växellådan.
Skylinens motor är Okej men det är inte ovanligt att ringlandet spricker på kolvarna.
Sen om du ska köra bana bör du verkligen fixa skvalpplåtar i tråget.

Original sätet i skyline r33 är bara att kasta enligt mig. Absolut det mest obekväma jag har suttit i.
Däremot finns det mycket plats! Vi sitter utan problem två vuxna och två barn tillsammans med barnvagn i bagaget även lite packning ryms.
Väljer man rätt avgassystem som sticker ut lite bakom bilen så blir man av med mycket resonanser och kan åka väldigt behagligt.
Sitter även AC i bilarna om man inte river ut det.
Drar mycket soppa! Men det gäller nog dom flesta gamla, tunga bilar med breda däck.
Japanska märkesdelar är jävligt dyra! Brukar oftast gå att hitta mer prisvärda saker men dom är dyra i reservdelar anser jag.
Brukar rosta i främre fjädertorn och allmänt rostskydd är inte direkt på tal om.



Sök