Har fått fixat lite småsaker dom senaste dagarna.
Monterat upp 2 mätare. En för ström och en för oljetryck. Oljetrycken kopplas in helt i slutet på månaden när jag ändå skall serva bilen!
Original tempmätaren fungerar och stämmer mer än väl så därav att jag inte monterade någon "extra" för värmen.
Har även monterat på en extra kylfläkt med termostat som efter en crusing visade sig fungera! HIPP HIPP HURRA!
Har även för det 3:e smygstartat lite med ett kommande "ljudbygge" som går ut på att bygga nya paneler osv och INTE på något vis behöva röra eller modifiera original detaljer/delar i bilen.
Bilder?
TAAADAAA!
Här tyckte jag dom passade bäst efter att ha provat lite här och var.
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2229469Röd/svart till belysningen. röd stripe från batteriet, gul från tändningen helvit fick bli jord. (voltmätaren)
Oljetrycksmätaren lyser bara just nu.
Nöjd!
Mycket nöjd!
Dom är lätta att se när man kör och placeringen stör mig inte som förare när det är mörkt heller för den delen!
Ja ni kan ju gissa vad detta kommer bli?
Före... Kablarna jag dragit syns här med.
Tittut!
Började måtta in en ganska enkel konstruktion...
Några loppor och färg senare. Färgen tog slut så botten på kylaren fick klara sig utan lite färg.
Ett par vingar och den går sen!
Dom gamla slangklämmorna såg för j*vliga ut så passade på att montera på nya.
Bara den undra slangen kvar här sen är de klart!
Behöver lite mer "rör" till jordkabeln vid tillfälle men är nöjd än så länge!
Tillverkar nya "kickpaneler" av 8mm MDF. Dom gamla skall sparas!
Passar fin fint!
Vad för högtalare som skall in där sen det får vi se längre fram, men kommer inte blanda och mixa just för sakens skull!