3345
Sök

Volvo 850 SE 1996 Startar ej, ingen gnista

Fordons Tekniker
45 Inlägg
15 maj 2014
Trådstartare
Hej!
Har en 850 SE Gas,1996 som inte startar.
Motorn får ingen gnista har ström föra till tändspolen, kamaxelgivaren är bytt, tändspolen är bytt med, har ohm mätt vevaxelgivaren och den har ca 313 ohm kan det stämma? Iderna börjar ta slut, behöver bilen som bruksbil och är lite akut.

28 Inlägg
16 maj 2014
Min far fick samma problem med sin 850 han har nu, och det enda vi behövde byta då var bränslepumpen smile annars kanske det är bränslerelät som har lagt av. Hoppas du löser det inom kort!

Med vänlig hälsning
Andreas "Norda"

Fordons Tekniker
45 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
Norda skrev:
Min far fick samma problem med sin 850 han har nu, och det enda vi behövde byta då var bränslepumpen smile annars kanske det är bränslerelät som har lagt av. Hoppas du löser det inom kort!

Med vänlig hälsning
Andreas "Norda"

Pumparna går och den får bra tryck fram till spridarna men ingen gnista från tändspolen, vad är det som ger signal till tändspolen?

1 160 Inlägg
16 maj 2014
du får ta nån av finbilarna

Fordons Tekniker
45 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
horbybonnen skrev:
du får ta nån av finbilarna

Hmm. Inte mycket till hjälp. Kör med min blåa amazon just nu men vill ju inte ställa den över allt.

Fordons Tekniker
45 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
Norda skrev:

Med vänlig hälsning
Andreas "Norda"

Pumparna går och den får bra tryck fram till spridarna men ingen gnista från tändspolen, vad är det som ger signal till tändspolen?

Tekniker
221 Inlägg
16 maj 2014
Sitter det inte tändsteg på dom med? Eller tändmodul. Bara en tanke .
Senast redigerat av _XenoX_ (16 maj 2014)

28 Inlägg
16 maj 2014
Ja det har jag tyvärr ingen koll på det... men det finns ingen annan tråd hör på garaget som har liknande problem?

Fordons Tekniker
45 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
Har nu provat att koppla upp bilen med Autocom men man får ingen kontakt med motorstyrenheten är det någon som har varit med om något liknande? Kan det vara värt att prova byta styrenhet?

85 Inlägg
9 juni 2014
kanske pratar inte nyckeln med bilen ....
prova med annan / rätt nyckel

2 Inlägg
2 maj 2015
Hej Har samma problem som du. har du hittat ditt? Jag får inte häller kontakt med boxen.

Sök