3423
Sök

Tjena. har ett tråkigt problem med min w210a den skakar om man kör över 80km

268 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
så här är det vad jag vet. ny om lagda däck. 215 35 18.

bra dämpare bak. men jävligt säckiga fram. och ibland får jag som för mig att bromsarna ligger på.
det är en 220cdi 01. nybytt spindelled fram. oj gjort hjulinställning och ratten är sned åt vänster ett kvarts varv. men bilen går rak. ibland tvär svänger den åt höger. rickigt mycket asså.

21 761 Inlägg
17 maj 2014
Om det är en verkstad/firma som har gjort hjulinställningen så har de gjort ett dåligt jobb, ratten ska inte stå så där snett om inställningen har gjorts korrekt. Att bilen helt plötsligt tvärsvänger är ju direkt trafikfarligt, jag skulle inte köra bilen mer än till närmaste verkstad för kontroll.

Kan hända att bromsarna ställer till det där med att bilen tvärsvänger, men ratten ska ändå inte stå snett och därför borde inställningen kunna göras om som reklamation. Om de dåliga framdämparna kan ställa till med såna där fenomen vet jag inte, andra får ge mer råd. smile

268 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
menade att hjulinställning inte är gjort skrev lite fel så här på lördagen bakis och allt.

jo juste bakdäcken är sopslut också. men det spelar ju ingen roll om ratten skakar. och hela bilen.
Senast redigerat av sju40 (17 maj 2014)

268 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
jag kanske ska säga att det funkar att köra 80. men 85 och upp så börjar den bara skaka och vibrera.

10 163 Inlägg
17 maj 2014
Bytt alla dåliga däck byt dom dåliga stötdämparna ficksa bromsarna och gör en fyrhjulsmätning och ställ in alla vinklar rätt i fram och bakvagn. Börja med det iallafall.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

600 Inlägg
17 maj 2014
Har något liknande i min tråd med får inget svar testa göra rent runt nav och fälg

10 163 Inlägg
17 maj 2014
ErsdaHL skrev:
Har något liknande i min tråd med får inget svar testa göra rent runt nav och fälg

Jag svarade ju på hans fråga det är så att har man massa grejer som är halvdåliga är det en bidragande orsak först när det är ordning på dessa och felet kvarstår kan man börja felsöka.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök