Jag körde 1000 mil genom halva Europa med min M5 E34 2006. Rastades en aning på autobahn, sprinter uppåt 250 km/h. Stau på autobahn i 38 graders värme, NYA bilar kokade, den gamla M5:an puttrade på tomgång i mer eller mindre 2 timmar, o pumpade in bra kyla i kupen. Inga som helst tillbud. Den bara gick och gick, om än lite törstigare än 0.8, hamnade på dryga 1.2 för hela resan, men då med 19" hjul som höjer förbrukningen rätt bra. Liknande resa nåt år senare med en Passat 1.8 -91 resulterade i en förbrukning på ca 0.75, farter kring 140-150 på Autobahn. Skall dock tillägga att alla mina bilar är i "toppskick", inget lämnas till slumpen. Undantaget var nämnda Passat, kylaren började läcka lite smått på hemvägen, fick fylla på ca 1 liter var 100:e mil typ, men bilen hade gått långt vid tillfället, 35000 mil. Har aldrig blivit ståendes oavsett bil, även om det var nära när jag 21 år gammal körde genom halva europa med min Ascona B, förgasaren gav upp typ, bilen surade ner sig inom 5 mil, de var jag tvungen att stanna pga bilen var okörbar. Vänta 30 min o sen ut igen o köra 5 mil ungefär, spännande hemresa helt klart, men jag kom hem..Som sagt så var det förgasaren som hade "delat" sig mellan sina tre delar, eller rättare sagt övre delen från mellandelen vilket gjorde att blandningen blev fel. Monterade en Weber o bilen blev klart snabbare och snålare:)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure