2939
Sök

Audi 200 turbo quattro fräser vid gas pådrag

25 Inlägg
30 maj 2014
Trådstartare
hejsan har en audi 200 turbo quattro som inte går som den ska.

bilen har vart inne på koll och det blev bytt nya tändkablar och nytt bränsle filter samt nytt olje filter o olja och nya tändstift.

va ute och skulle testa om felet va borta men nej det fräser ur avgassystemet när man drar på för fullt och laddtrycket går upp mot 1 bar och sen sänks den till ca 0.8 när bilen når högt varv.

så felet som forfarande är de att bilen fräser vid gaspådrag och man får inte ut accelerationen från start och ut hela vägen. vad är det som kan vara fel? bilen har som sagt stått 4 år innan jag köpte den men den gick bra när jag köpte den och nu går den skit.

glad om man får lite hjälp eftersom man inte är så bra på audi smile.....

1 020 Inlägg
30 maj 2014
Vet inte direkt vad du menar med fräser men dom bilarna har väl k-jetronic?
Då bör du gå igenom systemet om den stått. Bla axelen i bränslehuvet som kan kärva om den stått
Men som sagt vet ej om det är bränslet du har problem med

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

25 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
det är typ en blandning mellan bludder och luft om du förstår . är dålig på att förklara:) ja det är k-jet system på den och det kan vara bränsle fördelaren som har ärjat sönder men vet ikke helt.

1 020 Inlägg
31 maj 2014
Lyft på gummibäljen sen tar du luftmängdskivan o flyttar den upp ner några ggr
När du lyfter ska kolven i bränslehuvet åka ner o när du sen släpper ner ska du känna lite motstån.
Känns det olika från 1a gången till andra får du plocka ut o putsa kolven.
Då laddet inte hänger med skulle jag gissa på bränslet.
Stoppa spridarna i varsen flaska o tjuvkoppla pumpen för o se så dom levererar jämt o rätt mängd. Brukar räknas per min tyvärr vet jag ej hur mycket dom ska ge .
Saab har väl 0,9 lit per minut om jag ej missminner mig

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

6 119 Inlägg
31 maj 2014
Hej!
Det är inte så att den läcker avgaser någonstans? grenrörspackningen ?

Sök