Crxkoffe skrev:
så som ni skrev ovan 175-180hk vad behöver jag då köpa? länka gärna sidan och skriv vad som går ha då man kan beställa
Den största delen av det handlar om att löda in chip och mappa, dvs inget man bara kan köpa hem.
Det du kan göra är att skaffa ett Supersprint extraktorgrenrör, (det finns andra men det ska vara avsett för twincammen och Supersprint är korrekt!) ett avgassystem som är 2,25 tum, (max 2,5!) ett KN panelfilter, sedan drar du tändningen så tidigt det bara går (maxxa den, det funkar) efter att du byglat den lilla sockerbiten för att ställa tändningen manuellt. Tanka 99oktan. På en frisk tät motor har du 140-150hk efter det med ett vrid som är mycket bättre än hos en original B16.
Sedan blir det knepigare och inget man köper hem och skruvar dit.
Kammar finns så det får du leta upp, "polera" portarna i toppen (D16 toppen har riktigt dåliga portar), plana toppen (med vassare kammar måste man kolla hur långt man vågar gå...) Efter det är det mappning som gäller för att nå 165-170 och kanske på en frisk motor lite mer. För att göra det behöver du förmodligen byta ECU till en PP5 från en Rover, eller en sen PM7. Du får leta lite.
Folk har monterat H22- spjällhus och laborerat med soppatryck, men då måste du ha en mapbar ecu och sedan måste du leta upp nån som kan mappa din bil...
Den facebooklänken kan du nog mer eller mindre glömma då det bara handlar om sohc-prylar. Jag rekommenderar några timmars läsning på hondacrx.co.uk:
http://board.hondacrx.co.uk/phpbb2/index.php