Hejsan, bytte motor i min 745a 89a. Nya motorn är också en FT motor fast från en 945a. Vi fick koppla förbi startspärren i larmet då ej bilen gick på startmotorn när man vred på nyckeln.
Nu detta problem nu hör ju själv hur illa den går suck...
vi tog fördelarlocket från gamla motorn då det satt nån annorlunda givare på nya motorn. men den sitter nu i en kontakt i fördelaren dock är kontakten riktigt dåligt så kanske misständer på nå vis?
Har ingen riktig koll på det där men den här tråden kanske ger en liten vägledning? Tänkte på det här med lh2.2 och 2.4 men det kanske var samma på dessa motorer?
då motorn är från en 940 så har den gått på lh 2,4 innan. i 740 har du lh 2.2. så, flyttade du över vattentempgivaren till insprutet? sitter 2 st under insuget på toppen. det är den innersta du även måste flytta över (sitter typ under 3ans insugsrör)
2.4ans tempgivare har ett svart plasthölje på sej o 2.2 har ett blått. kolla detta
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Vi bytte spridare/givare under insuget= motorn gick bättre men fortfarande dåligt..... sen kom jag faktiskt på att kamremen kanske kuggat.... rätt= kuggat över 4 kugg.... kanske gick tungt i uppstarten? motorn hade legat 1år.... lite orolig på tomgång så skall köpa nya tändstift
tempgivare har vi bytt även nå kallstartsgrej.. de gick att köra bilen nu en liten sväng sen blev de som soppatorsk.... tankade 5liter... men den är orolig på tomgång och gick inte framåt om man inte gasade mycket... sen suger den grymt i luftfiltret låter som en dammsugare... sen låter turbon också skumt tycker vi :S den viner efter man slagit av motorn
Kolla att det är rätt rem också... Köpte en 240 förut där någon hemmameckare bytt kamrem själv, den gick som en påse nötter och hade rappat ett eller två kugg pga fel rem.