Ett annat trick förutom värmen är att hamra runt om svetsområdet för att spänningsutjämna
Jorå, det knackades en del med.
Dåså Rätt elektod e ju också bra att ha. Var det sur eller basisk som funkar bäst till gjutjärn? Hmm länge sen man höll på nu.
Finns ju speciella gjutjärnselektroder. Men det här va inte såkallat gråjärn. Blev gula gnistor när jag slipade. Körde på med vanliga ok48.00. Blev bra till slut. Om det håller för misshandel återstår att se
Nu har jag en mag-svets iaf. Fått låna tillsvidare av pappa Ingen värsting, men räcker gott till det jag ska ha den till. Fick kosta på en påfyllning bara.
La igen ett hål, och svetsade plåten runt höger främre stolpe
Fixade rosten vid vänster främre fäste. Då det var dubbelplåt som jag kapade bort, så ersatte jag med 5mm plåt.
Sen gjorde jag "donuts" till vänster främre stolpe. Men borrmaskinen gav upp, gjorde klart med batterimaskin istället.
På plats och redo att sätta tillbaka plåten.
Hit kom jag...
...sen tog gasen slut, och då ledsnade jag och åkte hem. Måste va nåt fel på regulatorn, gick lite väl fort tycker jag. Varit i garaget och svetsat med den tre gånger bara.
Blir bra det där! Jag skulle svetsa fallande med migen... spelar ingen roll när det e så tunn plåt men blir betydligt snyggare och mindre att slipa
Mjo, men eftersom jag varit så smart och kapat upp med 2mm skiva, så blir det lite väl mycket spalt att fylla hur jag än gör. Så man får bygga upp kanterna och dutta dit punkt för punkt på många stället.
Hejsan gillar ditt projekt håller själv på med att lägga en v8m60 i en compact från vilken motor har du tagit oljetråg + pump är det e38 ,e61 eller vilken?
Hejsan gillar ditt projekt håller själv på med att lägga en v8m60 i en compact från vilken motor har du tagit oljetråg + pump är det e38 ,e61 eller vilken?
Mfg Ulf Wiking
Kul att det uppskattas. Tråg och pump är från n62. Återfinns i e60/e61, e63 mfl.
Har även fått lite mer utrymme i garaget. Skönt med lite mer svängrum. Offrade dock lite utrymme för ett par hyllor. Men så skönt att börja få lite mer organiserat, och slippa ha allt under, runt och i bilen.