3835
Sök

Bra första bil

450 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Hej jag letar en första bil HELST I NORRLAND det ska dra lite bensin helst inte diesel det för max kosta 18 000.
helst ska den se lite cool ut inte en gammal ford focus men typ se ut som en Corvette c4 eller supra mk4 eller porsche tack på förhand.

1 436 Inlägg
15 juli 2014
Det finns inte överdrivet coola bilar för under 20 tusen. Kanske någon japansk cupé (typ CRX/del sol) med någon 1.6L-motor kan dra lite men se "sportig" ut. Eller en Porsche 924? Kanske någon billig cab om du är lagd åt det hållet.

Finns en Camaro i Kalix för 32. Fast då får du väl jobba ihop 10-12 tusen extra...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

450 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
jo det verkar vara en bra bil men den måste vara billig i drift

1 362 Inlägg
15 juli 2014
ifakiezz skrev:

äldre bilar är sällan det tyvärr:/ skaffa en diesel isåfall, dock är skatten vidrig på gammla dieslar;)

1 436 Inlägg
15 juli 2014
turbo98 skrev:
ifakiezz skrev:

äldre bilar är sällan det tyvärr:/ skaffa en diesel isåfall, dock är skatten vidrig på gammla dieslar;)

Sportdiesel för under 20. Lycka till... wink

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 362 Inlägg
15 juli 2014
Caffe skrev:
turbo98 skrev:
ifakiezz skrev:

Sportdiesel för under 20. Lycka till... wink

lär o bli svårt med vilken sportbil som helst under 20;) du bör även tänka på att delar till en sportigare bil brukar oftast bli dyrare också, även skatt o försäkring...

450 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
där har du en poäng men hur mkt drar en volvo

227 Inlägg
15 juli 2014
volvo brukar ligga mellan 0.8 och 1L milen
(iallafall de jag har haft 240/740/940)

Oturen själv
593 Inlägg
15 juli 2014
ifakiezz skrev:
Hej jag letar en första bil HELST I NORRLAND det ska dra lite bensin helst inte diesel det för max kosta 18 000.
helst ska den se lite cool ut inte en gammal ford focus men typ se ut som en Corvette c4 eller supra mk4 eller porsche tack på förhand.

Toyota Celica. smile

Brum

450 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Mreque89 skrev:
ifakiezz skrev:

Toyota Celica. smile

hur mycket drar en Celica?
kostar den mycket att försäkra?

Oturen själv
593 Inlägg
15 juli 2014
ifakiezz skrev:
Mreque89 skrev:
ifakiezz skrev:

Toyota Celica. smile

hur mycket drar en Celica?
kostar den mycket att försäkra?

Relativt billig att försäkra, drar väl 0.6 - 0.7 om du kör snällt.. Sen är det en Toyota så skiten håller ju.

Brum

450 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
vet någon hur mycket en Saab 95 01 drar när den inte är trimmad som min brorsas Saab?

Evildan
15 juli 2014
ifakiezz skrev:
vet någon hur mycket en Saab 95 01 drar när den inte är trimmad som min brorsas Saab?

0.8-1.0 blandad körning beroende på motorstorlek och växellåda samt hur föraren kör.

Celican som föreslagits är en hållbar sportigt designad bil, egentligen en Carina/Camry med coupekaross och ngt vassare motor med 2.0 150hk.

Porsche 924 finns för din budget, då får du en skattebefriad "äkta sportbil" med bra priser på reservdelar.
VW Scirocco, ser även den lite sportig ut, det är en förklädd Golf med allt vad det innebär. Ingen av mina favoriter förutom att den ser förbaskat frän ut.
Opel Calibra, även det en sportig bil.
Hyundai Coupe likaså.

450 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
ifakiezz skrev:

0.8-1.0 blandad körning beroende på motorstorlek och växellåda samt hur föraren kör.

Celican som föreslagits är en hållbar sportigt designad bil, egentligen en Carina/Camry med coupekaross och ngt vassare motor med 2.0 150hk.

Porsche 924 finns för din budget, då får du en skattebefriad "äkta sportbil" med bra priser på reservdelar.
VW Scirocco, ser även den lite sportig ut, det är en förklädd Golf med allt vad det innebär. Ingen av mina favoriter förutom att den ser förbaskat frän ut.
Hyundai Coupe likaså.

då ska jag kolla blocket

1 362 Inlägg
16 juli 2014
ifakiezz skrev:
Evildan skrev:
ifakiezz skrev:

Hyundai Coupe likaså.

då ska jag kolla blocket

även vw corrado finns ju;) men akta dig för g60 satsa på en med vr6 isåfall:)

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
16 juli 2014
turbo98 skrev:
ifakiezz skrev:
Evildan skrev:

Hyundai Coupe likaså.

då ska jag kolla blocket

han kan glömma en frisk vr6 för under 20 .. han får inte en fräsch g60 för under 20 heller för den delen.

både g60 och vr6 har sina akilleshälar g60in har kompressorn och vr6an har kamkedjan.

köp en bmw e46 med fyrcylindrig motor så får du en vettig brukis som går billigt

1 362 Inlägg
16 juli 2014
CHEEVA skrev:
turbo98 skrev:
ifakiezz skrev:

då ska jag kolla blocket

han kan glömma en frisk vr6 för under 20 .. han får inte en fräsch g60 för under 20 heller för den delen.

både g60 och vr6 har sina akilleshälar g60in har kompressorn och vr6an har kamkedjan.

köp en bmw e46 med fyrcylindrig motor så får du en vettig brukis som går billigt

en bra e46 är ju inte billig den heller;)

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
16 juli 2014
turbo98 skrev:
CHEEVA skrev:
turbo98 skrev:

en bra e46 är ju inte billig den heller;)

köpte en 318 idag för under 20 smile och den var otroligt fräsch

17 Inlägg
16 juli 2014
vet inte vad du har för smak direkt, själv tycker jag inte att opel calibra osv är så sportiga roll
mitt tips är att gå på antingen sportig/snygg ELLER bränslesnål, för det finns väääldigt få bilar i den prisklassen som uppfyller båda dom kraven wink

Om jag var i din sits skulle jag köpt en diesel caddy/golf mk1 och tyskstuka den, så har du en hyfsat frän bil som drar en halvliter milen och är skattefri big_smile Så kan du köra den tills du har tjänat ihop lite mer stålar till en riktig bil smile

Sök