SaabAnton skrev:
Tacksam för alla råd och svar! Vi skrota den iden om den blocket annonsen jag la ut, kändes inte som en seriös bilfirma alls!
Jag har för mig det är nån viss årsmodell man skall passa sig för, vilka är de?
Jag fick rådet att undvika -03 strax efter jag köpte min (En uns dålig timing). Mycket konstiga elfel var svaret jag fick när jag frågade varför. Min amp1 har dött, vilket medför att högtalarna knastrar och knäpper när stereon är på, det kan även visa sig genom att vissa högtalare helt enkelt slutar fungera.
Hade ett tag lite varningslampor som tändes ibland vilket visade sig vara generatorn som eldade upp sig själv efter en tvätt i tvätthall. I samma veva laddade inte bilen i rätt mängd och absolut ingen belysning fungerade som det skulle.
Att tänka på när du kollar 9-3ss/sc är att alla högtalare fungerar. Amp1, dvs slutsteget som driver nästan allt, sitter under passagerarstolen och blir lätt utsatt för fukt. Baksätespassagerare kommer åt att sparka på steget med snöiga,blöta och skitiga fötter.
Likaså kan det vara bra att lyssna lite på hur acn låter, viner det om den ska man tydligen akta sig. Det kan bli en dyr reparation om den rasar, vilket verkar vanligt.
Även krängningshämmaren som tidigare skrevs, nästan alla jag provkörde klonkade lite i t.ex farthinder.
Jag tyckte absolut inte om 1,8t när jag provade några. Motorn kändes en smula ansträngd och även lite törstig. Min 2,0t på 175hk går att köra på 0,65-0,7 landsväg och snittar för tillfället 0,81 blandat, vilket känns okej för en relativt stor bil.
/Kim