Jaa. nu sitter nya oljefilter huset på så man kan ha oljekylare!. även är min ZF låda repad (den hade en spricka) Sen oljeretur svetsad så tråget är nu tillbaka på motorn:)!
Om du får tag i ett insug från en turbo så sitter insugsröret på undersidan, kanske lite lättare då? annars 180graders böjar på insugsröret och sen leda ihop dom i ett rör om du inte vill svetsa aluminium vill säga
de är ju klart de ska svetsas ett insug. jag letar ju om nån har gjort nå fint insug till 606 så man kan se nå bilder och få nån idé hur man ska bygga ett för att få bästa flödet.
skriver en liten update när jag inte har knäppt nå kort.. jag har varit och köpt mig en HX40 med 16avgashus nu istället!! sen har ja även tagit ner avgasystemet och mellanaxeln. motorn börjar i stortsett bli klar för nerlyft igen. ska bara montera dit 765 tryckplattan och sinterlamellen och svänghjulet och lådan såklart;)! pumpen ska sättas dit nu i helgen. efter det tänkte jag lyfta tillbaka motorn under huven. Sen blir de att beställa ett grenrör från turbobanditen!
skriver en liten update när jag inte har knäppt nå kort.. jag har varit och köpt mig en HX40 med 16avgashus nu istället!! sen har ja även tagit ner avgasystemet och mellanaxeln. motorn börjar i stortsett bli klar för nerlyft igen. ska bara montera dit 765 tryckplattan och sinterlamellen och svänghjulet och lådan såklart;)! pumpen ska sättas dit nu i helgen. efter det tänkte jag lyfta tillbaka motorn under huven. Sen blir de att beställa ett grenrör från turbobanditen!
denna helg blev de mycket gjort! har tagit bort orginal pumpen och monterat dit min 7mm pump!. ha även varit och köpt mig en holset HX 40 med 16 avgashus. även bytt i princip alla oringar och packningar i motorn.. nu sitter även svänghjulet på plats!. snart kan motorn lyftas tillbaka ner i bilen!
Byte av diverse packningar och ställa motorn i NOLL läge för att ta lös pumpen!.
ta lös remspännaren och vaccum pumpen för att ta lös pumpen!
skriver en liten update när jag inte har knäppt nå kort.. jag har varit och köpt mig en HX40 med 16avgashus nu istället!! sen har ja även tagit ner avgasystemet och mellanaxeln. motorn börjar i stortsett bli klar för nerlyft igen. ska bara montera dit 765 tryckplattan och sinterlamellen och svänghjulet och lådan såklart;)! pumpen ska sättas dit nu i helgen. efter det tänkte jag lyfta tillbaka motorn under huven. Sen blir de att beställa ett grenrör från turbobanditen!
Ska du köra med elektrisk förpump? och schimsar du om spridarna?
Nä jag ska inte köra 044 pump på denna diesel pump då de inte är nån dieselmeken pump som har aldan på utsidan.. så jag behöver inte det. och jag vet att de funkar bra utan elektisk pump då jag har haft den på min Om603 superturbo..
Kan lägga upp bilder på gammel pärlan! (har dock kvar den men den står utan motor/låda då jag fick vevstaken ut genom blocket hehe men då ladda jag kring 2.5-3bar)
Då var 765 tryckplattan på plats med sin kompis 6 puck sinterlamell hehe!! sen fick dom tak överhuvudet av en fin ZF låda! nu på listan nerlyft tillbaka under huven!
Senast redigerat av Jocke_wiie (15 september 2014)
Då va motorn tillbaka i 190in bmw lådan på plats också även ny växellåds balk byggd!. Men då ska lådan jävlas och ta i i kardan tunneln. Ut med skiten igen!
Då var mittkonsolllen tillbaka på plats igen. snart dags att fara till jobbet. i helgen ska jag göra allt klart så den är "startklar" sen måste jag fixa mig ett grenrör,WG m.m!