Tänkte kolla in här och be om lite tips innan köp. Det är min första bil det handlar om, ska köpa tillsammans med flickvännen. Kollade runt på blocket och hittade denna: http://www.blocket.se/vi/9617467.htm?ca=11_s
Ser riktigt fin ut och av vad jag och mina kompisar kan komma fram till verkar vara en prisvärd bil. Föräkringen kommer stå på farsan så det blir 500/mån.
Någon som vet något om just den här bilen? Eller anmälla tips om 200sx? något man ska kolla efteR? Har fått tips om att göra ett M-test, är det en bra idé? har hört att man ska akta sig för bilar som inte är original. Är det för overkill för att vara första bilen?
MVH /Kristoffer Fürst
"D e jag som e döööden"
"Har du kommit för att hämta mig?"
"Ja, hämta å hämta, du får ju gå själv!"
Jag vart riktigt nöjd med min, köpte den för ca 2 månader sedan. Gå in på www.200sx.nu och kolla lite om bilen.. dom har oxå lite saker som är värt att kika upp innan du köper en 200sx. Ha det bra å lycka till med köpet!
Som sakt så är vevlager ras vanligt på dom (HAR SJÄLV RÅKAT UT FÖR DET) Men på med en olje kyl så löser de sig annars är det en ricktigt rolig bil med bra potensial. Just den här bilen värkar vara i bra skick men som sakt lysna efter missljud i motor. Sen är det ganska vanligt att bustningaran back är dåliga så lysna efter ett klonkande ljud i back vangnen. Lycka till med ditt bil köpp
Tänkte passa på att fråga hur det är med säkerheten i den bilen? Har den airbag som original? Och isf, både förar och passagerar?
snabbt svar på den frågan:
NEJ. det har den inte. inte nån stans
(men själva ramen skulle jag gissa är ganska stabil så den klarar nog en krock ganska bra men är bara vad jag tror. för själva bilen är ju ganska styv.)