3249
Sök

Röd lampa med ett utropstecken blinkar och tjuter, vad vill den?

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
När jag startar upp min audi nu för tiden brukar en röd lampa med ett utropstecken (!) blinka och tjuta! i min instruktionsbok står det att min ABS kan vara ur funktion, eller så kan bromsvätske nivån vara låg eller kanske för hög!
men det finns lagom med bromsvätska och min ABS funkar också! vad vill lampan säga mig? jag ska besikta om en månad och det skulle kännas lite pinsamt om den står och blinkar och tjuter när besiktnings killen startar bilen.
Lampan blinkar 4 gånger och tjuter tut...tut....tut tre gånger tror jag, har någon en Audi med samma problem eller kanske haft det problemet?

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Evolution
1 627 Inlägg
2 december 2006
kollat styrservo oljan de var problemet på min

Fäll ner pungen och landa

7 Inlägg
2 december 2006
Karlzzon hade ju varit med om det så jag kan inte säga att han har fel, men lampan du beskriver är ju bromsvarningen (!), och förmodligen är det bara slitna bromsklossar. På Audi så går kablarna som känner av klossarna ner till bromsoken på ett så dåligt vis att de ofta nöts av, och därför varnar utan anledning. Därför tar man ofta bort dem helt vid service, för om man servar bilen regelbundet så har man ändå koll på hur bra bromsarna är. Om bilen bromsar bra och inte drar snett vid inbromsning så behöver du nog inte oroa dig. Lycka till!

498 Inlägg
2 december 2006
Borde väl ändå stå i din instruktionsbok eller?

Living my life sideways
30 Inlägg
2 december 2006
kolla om du har någon bromskraftsförstärkare som inte fungera som den ska. Vanligt på Audi S modeller.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 december 2006
Hej, åk in till VAG verkstad och kolla, tar 2 min med VAS datorn och kostar inget där jag jobbar iaf... Du får inte felkoderna raderade men lampan slocknar om du åtgärdat problemet för det mesta...

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
tack för många bra svar, ska kika efter och titta om det kan vara några av era svar!
Tack

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Sök