Jaha... då va lådbilen provkörd
Med blandade resultat dock, men provkörd. Jag har lite justeringar att göra på både bränslesystemet och kedjespännaren, så det blev ingen långtur direkt, men ner för gatan och upp igen iaf.
Jag har fått klart växellänkage och kedjespännare (typ) så att dom fungerar. Jag har även gjort klart pedalstället. Slänger med ett par bilder så ni får se hur det ser ut.
Pedalstället
Växellänkaget. Lite samma känsla som i slutstycket på ett gevär
Kedjespännare version 2.0
Måste biffa till spännaren då den vek sig lite då den nuddade kedjan, men annars fungerade det. Jag hade tomgångsproblem dock, då backventilen i locket till tanken läckte, så min trycktank tömdes ganska på en gång. Med andra ord ingen bra bränslematning, vilket gjorde att den typ bara gick med choke.
Men jag kan säga såhär... med lite gas så motorn höll varvet så va det bara att smälla i en växel och sen bar det iväg. Verkar vara tillräckligt med mos i motorn för att kunna åka på bresladd på snö iaf, trots mina 0,1ton sittandes på
Jag va aldrig uppe på 3ans växel, men nära tomgångsvarv på 2an så gör den ju lätt 20 iaf... skulle inte bli förvånad om den gör 60-70 blås om man plågar den lite.
Jag ska försöka få till en film när jag lusat av sista buggarna...