3286
Sök

V70 T5 97a tickar satan i motorn låter som en diesel

12 Inlägg
11 september 2014
Trådstartare
#1
Haft bilen inne på verkstad för att byta olje slangar till vevhusventilationen och oljefällan även bytt packning till insuget och ventilkåpan och don har lyckats med att få vänstra drevet till kamremmen att flytta sig 3 kugg. Fråga mig inte hur sen ställde dom det till rätta och nu knackar motorn värre än en dieselbil plus att lambda lampan lyser. Vad kan felet va? Dom påstår att jag har fel olja men den gick hur fint som helst innan. Är det någon fara att köra med det? Som säger att de inte kan hända nåt sad


och Dupont
581 Inlägg
11 september 2014
#3
Jag skulle inte ha kört, utan jag och mitt humör skulle förmodligen träta ut verkstan så grannarna hört det. Vem som helst förstår ju att de gjort nått om det inte knackade innan. wink

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

5 687 Inlägg
11 september 2014
#4
Kan ju ha krökt några ventiler när dem lyckats få ena kammen felkuggad. Det är ju inte en gammal rödblockare det handlar om så det finns risk att ventilerna krockar med kolvarna om man får kammen/arna fel.

Jag skulle inte ha kört en meter, inte ens startat motorn, utan bärgat den till en verkstad för skaderapport och sedan skicka räkningen på felsökning och reparation till den inkompetenta verkstaden.


179 Inlägg
18 september 2014
#6
Hur lyckades dom få kamremmen fel när dom bytte insugspackning, vevhusslangar och ventilkåpan? då behöver man ju inte röra kammar/kamrem.

Berättade du för dom vilken olja du använder eller gissar dom sig till vilken olja det är i motorn?



Sök