Hej! Jag har ett skumt problem på min 945:a årsmodell 91 halvljuset fungerar som det ska. det klickar när ja slår på helljuset, men lampan i instrumentpanelen tänds inte och helljuset lyser inte, allt släcks...och ja, ljus vredet står längst till höger...
jag har testat att slipa vid jordpunkterna fram i skärmarna, men ingenting händer.
vad är problemet? ja blir tokig snart, så snälla hjälp mig!!!
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
säkringar har ja kollat...de klickar ju till i relät så de borde väl inte va nå fel på de då lr? blinkersen fungerar ju, har inte de samma funktion i spaken?
aaa, de kan ja nog låna en..men vart mäter man då? haha, ja känner mej lite dum, men ja har precis fattat tycke för att laga mina bilar själv, så all hjälp behövs..o ska de stå nå speciellt på multimetern?
aaa, de kan ja nog låna en..men vart mäter man då? haha, ja känner mej lite dum, men ja har precis fattat tycke för att laga mina bilar själv, så all hjälp behövs..o ska de stå nå speciellt på multimetern?
Ja du mät på kablarna i kontakt stycket. Jadu den ska ju stå på att mäta volt.
har kollat säkringarna en gång till..o de är hela! så ja vette sjutton va de kan va för del..men ska försöka mäta nån dag när ja får tag i en multimeter... ska även testa o använda oxidrengöring på jorden vid framskärmarna..läste nånstans om de, o de e ju värt o prova
Jag hade exakt samma problem med min 940 för kanske en månad sen. När man drog i spaken så slockna allt å helljus lampan lyste inte heller.. å när ja kika reläet så klika det. MEN jag bytte reläet ändå å sen dess har de funka! Så byt reläet å testa!!