Så ska jag köpa min första bil, mycket eftersom jag nu har jobb som kräver att jag har en egen
Tittar på bilar upp till 20.000kr och hade hoppats på att hitta något som inte slukar tre ton bensin per mil eller går sönder halvvägs till jobbet, men framförallt vore det underbart att äntligen få köra något roligare än farsans bil som jag hittills lånat.
Behöver en inte allt för opraktisk bil, en där det på något vis går att klämma in en hund där bak och gärna en som inte kostar extremt mycket att försäkra.
Har tittat på Mitsubishi Galant, mest för att det är en av de snyggaste kombibilar jag sett hittills
Många av dem verkar ligga på ca 15000kr, men då har de gått många mil. Att jag inte tittat speciellt mycket på andra bilar beror väl främst på att jag inte har kunskap nog att gå på annat än bilens utseende. Har kört lite olika bilar och vet hur jag vill att de ska kännas, men vet inte hur de är av en enkel annons.
Vad ska jag tänka på när jag köper en bil? Några bilmärken som absolut ska undvikas eller som rekommenderas? Kommer ha med morsans sambo som hjälp när jag väl ska titta på bil, han är den kunnigaste jag känner, men jag gillar att ha koll själv också.
Och justja, finns det andra bra sidor förutom blocket att titta på?