2018 - Epilog 2When life gives you lemons
And boy have I gotten my share of lemons this season...
Efter allting med kylaren så körde jag bilen i kanske 1 vecka eller 2 och försökte verkligen hitta rätt bränsle/laddtryck. Och jag skämtar inte när jag säger att ett par timmar efter att jag sa till mej själv; "Nu är jag rätt nöjd, jag tror att vi kör såhär"
Så började det lukta så mycket avgaser i bilen så att det vattnades i ögonen. Hem och undersöka - Sprucket grenrör....
-----
Jag tror inte någon kommer ihåg, men grenröret var sprucket redan när jag plockade ur motorn, men jag skickade iväg och fick det svetsat. Men tydligen dög det inte riktigt och det sprack igen rakt igenom svetsen
-----
Och eftersom det inte finns några alternativ att köpa så tog jag detta som ett perfekt tillfälle att jobba på mina TIG-kunskaper
-----
Jag kör med 42mm diameter, bra mycket större än org.
Nej, trots vad det ser ut som är OEM inte separerade kanaler. (förutom cyl1/2)
Jarå, WG'n funka fint
Näe den låter exakt likadant
Njaa, kanske spoolar 200 rpm snabbare??
Jag hade fler bilder, men dom har på något sett försvunnit sen igårkväll
I princip bara en bild på det färdiga röret jämfört med det gamla och så en bild monterad på bilen.
Hela projektet var bland dom jobbigaste jag gjort, och tamejfan varenda pryl gick åt helvete (Tack Murph!)
Jag skulle aldrig göra det här igen på en miljon år, och dom som tyckte det var okej att montera insuget och grenröret på samma sida borde bli tagna runt hörnet och skjutna...
-----
Jag jobbade HÅRT i en hel vecka typ för att hinna klart till en utställning jag var inbjuden till, och med 2h till godo så stängde jag huven.
Och tur det! För andra året i rad så tog jag hem Top10 i 'Gatbils-klassen'!
-----
Så ännu en gång, JAG SKA INTE SKRUVA NÅGOT MER DEN HÄR SÄSONGEN UTAN BARA KÖRA (FUCK OFF MUPRHY)
Jag ska bara justera om WG'n igen, och så försöka hinna till bänken innan nå annat går åt helvete
Peace out!