Jag vet inte om det finns någon kvar här inne ens, men det var någon som påminnde mej om tråden häromdan, så jag tänkte ta en 2019 i revy ungefär lika som jag gjorde förra året.
-----
Så först och främst så var 2018's bränsle-lösning med extraspridare och den där regulatorn en total katastrof. Det mixtrades fram och tillbaka med bränsle. Men ställde man värdena perfekt ena dan så var dom mystiskt ljusår fel igen nästa gång man startade bilen. I slutet av säsongen -18 så körde jag inte ens bilen längre för det var knappt att det gick...
Så det första jag började med -19 var att återställa allt som har med bränsleblandningen till stock och så bara försöka justera med extra-spridarna. Och det är helt klart bättre nu, man kan både köra bilen normalt OCH våga gasa på utan att oroa sej för att smälta kolvarna.
Så vi for tillbaka till bänken, och efter lite pill och hon fått svalka av sej ordentligt så klämde damen ur sej 201whp 361wnm
Och jämför vi det med förra årets faceplant på 193whp & 315wnm, så tjänade vi som synes inte många hästar med mer soppa och nytt grenrör, men vi tog oss över mitt 200 mål, och vi tjänade dessutom nästan 50nm!
Det är 65% mer häst & 108% mer vrid gentemot NG'n som satt i förut Och det är 35% mer häst & 65% mer vrid än orginal i motorn.
-----
Så i år körde jag mycket jämfört med förra säsongen, och jag insåg ett par problem. Det går typ inte att åka långkörning för kylsystemet pallar inte att ligga på 3k rpm i 100kmh, så jag måste hitta på något åt det.
Jag tror jag ska byta ut den där lilla elfläkten imot en SAAB lågprofil elfläkt jag har liggandes. Då kanske man tom kan försöka få 2-stegs funktionen att fungera igen.
------
Men förutom det så hände inte mycket spännande, har mest fokuserat på andra projektet. Vann 2 nya priser! Top-5 i min klass för 3dje året i rad på North Motor Show och sen vann jag även en utmärkelse för bästa Audin på en av lokala motorbanans event. Blev även bessad i 2 år och är officiellt skattebefriad, så det är ju inte helt fel!
Nästa säsong tänkte jag förutom att kolla över kylningen, slita ut "spridarna" och helt enkelt byta till nya, för dom börjar läcka och jävlas när dom blir gammal, och jag behöver inte mer bränsle-relaterade problem.... Och känner jag mej modig så kanske jag tom delar på bränslehuvudet och byter membran i den.
Jorå det finnes liv än på denna sida! Angående spridarna, vare inte samma system som satt i dom gamla porsche bilarna? Isf är dom större än dina?
En del Porsche, 240turbo, OG900, tom Lamborghini Countach om jag minns rätt. Men det går inte riktigt att byta till större spridare på samma sätt som i en vanligt bil, men det kvittar lite för jag är inte ute efter större nu. Jag har nått mitt mål och vill bara att skiten ska va stabilt
Jorå det finnes liv än på denna sida! Angående spridarna, vare inte samma system som satt i dom gamla porsche bilarna? Isf är dom större än dina?
En del Porsche, 240turbo, OG900, tom Lamborghini Countach om jag minns rätt. Men det går inte riktigt att byta till större spridare på samma sätt som i en vanligt bil, men det kvittar lite för jag är inte ute efter större nu. Jag har nått mitt mål och vill bara att skiten ska va stabilt
Nej jag vet att det inte fungerar som "vanliga" spridare Vet iaf att på gamla og900 turbo så tog man pumpen ifrån en porsche för att den hade högre kapacitet så att säga men va man gjorde med spridarna vet jag ej.
Klart att det är skönt att nå ett mål med bilen och att det ska bli så körbar som möjligt! Du meckade ju så bra med "viggen" och 360:n så det är nog inget problem att få sprutt på audin också ska du se! ^^
Jorå det finnes liv än på denna sida! Angående spridarna, vare inte samma system som satt i dom gamla porsche bilarna? Isf är dom större än dina?
En del Porsche, 240turbo, OG900, tom Lamborghini Countach om jag minns rätt. Men det går inte riktigt att byta till större spridare på samma sätt som i en vanligt bil, men det kvittar lite för jag är inte ute efter större nu. Jag har nått mitt mål och vill bara att skiten ska va stabilt
Nej jag vet att det inte fungerar som "vanliga" spridare Vet iaf att på gamla og900 turbo så tog man pumpen ifrån en porsche för att den hade högre kapacitet så att säga men va man gjorde med spridarna vet jag ej.
Klart att det är skönt att nå ett mål med bilen och att det ska bli så körbar som möjligt! Du meckade ju så bra med "viggen" och 360:n så det är nog inget problem att få sprutt på audin också ska du se! ^^
Btw händer det något mer med 740 å 360in?
Audin ska fan inte ha nå mer sprutt, den jäveln ska va glad att jag orkar med hon över huvudtaget, haha.
Viggen är mer eller mindre död vid det här laget, om du kikar in vår Instagram så kommer det nog snart visa sej vad som händer med den
360n står på vinterförvaring, videos på den bör rulla ut varannan vecka som vanligt med nån brytning för lite annat. Jag har lite planer med den för nästa säsong, men det beror lite på vad som blir rimligt att genomföra.
Färdigläst tillslut, och du lär ju förstått var någonstans jag befann mig i tråden när jag skrev mitt förra inlägg. Nu kan jag bara säga att trots dendär Murph som varit och nosat dig i nacken nästan 24/7, så kan jag nog fanimig skriva att du fått dig Sveriges finaste B3 Coupé!
Dom nya fälgarna blev awesome! Och ljuuuudet <3 <3 <3 <3 <3
(vet att man inte ska svära i kyrkan, men själv åker jag troligen och hämtar en vr6 under morgondagen eller på lördag - Annars SKA jag fasiken hitta en sånhär! Fast en 2.3 då troligen..)
Färdigläst tillslut, och du lär ju förstått var någonstans jag befann mig i tråden när jag skrev mitt förra inlägg. Nu kan jag bara säga att trots dendär Murph som varit och nosat dig i nacken nästan 24/7, så kan jag nog fanimig skriva att du fått dig Sveriges finaste B3 Coupé!
Dom nya fälgarna blev awesome! Och ljuuuudet <3 <3 <3 <3 <3
(vet att man inte ska svära i kyrkan, men själv åker jag troligen och hämtar en vr6 under morgondagen eller på lördag - Annars SKA jag fasiken hitta en sånhär! Fast en 2.3 då troligen..)
Tack&Bock!
ljudet ur en 5'a är ju nästan hela anledningen till att äga en Du ska höra när man far genom stan och släpper av gasen så kjet'en bakpoffa duktigt och Agda, 84 på trottoaren nästan tappar rullatorn
Färdigläst tillslut, och du lär ju förstått var någonstans jag befann mig i tråden när jag skrev mitt förra inlägg. Nu kan jag bara säga att trots dendär Murph som varit och nosat dig i nacken nästan 24/7, så kan jag nog fanimig skriva att du fått dig Sveriges finaste B3 Coupé!
Dom nya fälgarna blev awesome! Och ljuuuudet <3 <3 <3 <3 <3
(vet att man inte ska svära i kyrkan, men själv åker jag troligen och hämtar en vr6 under morgondagen eller på lördag - Annars SKA jag fasiken hitta en sånhär! Fast en 2.3 då troligen..)
Tack&Bock!
ljudet ur en 5'a är ju nästan hela anledningen till att äga en Du ska höra när man far genom stan och släpper av gasen så kjet'en bakpoffa duktigt och Agda, 84 på trottoaren nästan tappar rullatorn