Startar upp en liten tråd där jag kommer små fixa med min Forester XT. Det är redan gjort en hel del för att den ska likna en STi, men ska förädla den mer Effekt mässigt är den bra som den är just nu så det blir ett senare projekt. Nu handlar det om lite kosmetiska ingrep samt väghållning.
Det som ska göras under vintern är: * Mudflaps ska på * Ett STi scoop * STi spolier/vinge baktill * På med nya vinterfälgar * Fjäderbensstag fram och bak
Tips och ider samt kritik mottages gärna då jag är rätt grön på det här
Pappa har en Forester 2.5 XT -06 med 3" avgas, STI-intercooler, extractor-grenrör + massa annat. Den går riktigt gött och är en riktig sleeper. Den har han haft nu i ett antal år och den har passerat 30000mil. Det var från början bruksbilen men har blivit lite mer "busbil" nu och är nog en bil han aldrig kommer göra sig av med.
Trevligt Har STi ic , större turbo, 3" monngoose hela vägen, mappad ,större soppapump ect så dom 2 tonen rör på sig + lite annat. Men poppar något upp så självklart hojtar jag till
Så var det klart, scoop o vinge. Ska försöka byta scoopet i veckan då det är simpelt bolt on metod. Bort med gammla, på med nya. Vingen dock blir lite jobbigare då det måste boras hål i bakluckan, o där får man ingen chanse till o göra om