Sen uppdatering i vanlig ordning..
Men men, bättre sent än aldrig som dem säger.
Jag fick gjort en ventiljustering på Förenade Bil i somras, ingen behövde justeras vilket är rätt så skönt.
Teknikern satte dock oljelocket på fel håll vilket var lite smått irriterande men som tur var det lätt fixat
Sen fick jag äntligen kört på bana igen!
Över ett år sedan sist, så det var på tiden.
Det blev alltså körning på trackday'n som Timeattacknu höll på Ring Knutstorp den 15'e september.
Vi var på plats redan innan alla andra hade vaknat, inget ovanligt för att vara mig..
Och typiskt nog öste regnet ner på morgonen. Så på förmiddagens pass blev det inte snabba tider..
Men efter regn kommer solsken, och det gjorde det!
Så på eftermiddagen vågade jag gasa på lite mer, dock så ville jag visa respekt för alla andra där som vanligtvis tävlar och inte vara ivägen för dem. Så jag fick inte till så många varv utan att behöva släppa förbi.
Så snabbaste tiden för dagen blev 1:18:4, målet var att komma under 1:20 så för att vara första gången på Knutstorp så är jag rätt så nöjd.
Bilen har dock mycket mer potential än så, så där är många sekunder att skala av.
Så jag har mycket att lära mig, men roligt var det!
Nu står bilen på pallbockar och drivaxlarna ska plockas av och skickas iväg till USA för ombyggnation.
Främre packboxen i differentialen skall bytas och dem bakre bussningarna i länkarmarna fram ska bytas, samt mycket mer.
Jag fick även handlat att bättre begagnat Milltek-avgassystem i rostfritt stål.
Får bara hoppas att bilen klarar sig under 95dB.
Här är en video från körningen:
http://www.youtube.com/watch?v=ExLGMAzzbOs