Updatering!Ligger ett år back i uppdateringar nu så känns som att jag får försöka komma ifatt här..
Efter min debutsäsong 2018 utan någon tidigare erfarenhet av bankörning slutade jag totalt 8 av 20.
Då mitt mål var att komma med i topp 10 varje tävling är jag supernöjd med det resultatet
Rond 1 Ring Knutstorp: P7 (1:12:011, med DSC)
Rond 2 Kinnekulle Ring: P9 (1:04:343, med DSC)
Rond 3 Mantorp Park: P6 (1:33:007)
Rond 4+5 Gelleråsen: P7+P6 (1:17:322)
De två första tävlingarna körde jag med antispinn som bromsade enormt, men det kändes som ett viktigt steg för att lära känna bilen och banorna sakta men säkert. Efter jag tryckt av DSC'n blev det en helt annan bil. Och det var inte förrän sista tävlingen som jag verkligen började känna bilen. Och mycket av resultaten var tack vare all hjälp jag fått med min körning av olika förare.
Så för säsongen 2019 tänkte jag höja ribban en bra bit och satsa på att komma med i Topp 5 varje tävling samt sätta personbästa tider på respektive banor. Ett högt mål men nåbart med rätt förutsättningar.
Vintern 2018/2019 blev det då dags för att äntligen byta dem "ökända" vevlagerna i motorn som tidigare varit bytt på aktion hos BMW två gånger. Lagerna som suttit i hade gått ca 10 000mil så jag ville inte chansa. Och när jag höll på att demontera multiremmen upptäckte jag även att axeln på vattenpumpen glappade, så det även bli en ny sådan med rem och termostat givetvis. Jag passade även på att byta motor- och växellådskuddar till Hardrace-bussningar i race-utförande.
Mycket letande och skrivande kring detta ämne med motor- och växellådskuddar och många olika spekulationer och tycken. Det slutade då med Hardrace eftersom dem hade hårda gummibussningar som fortfarande kunde ta upp lite vibrationer. Såklart så passade jag på att förstärka infästningarna i framvagnen också.
Vi passade även på att filma en del av det sista på dokumentären "Road to Time Attack".
Efter det blev det besiktning av bilen då det är ett måste enligt reglementet i klassen Club.
Och som en helt perfekt avslutning på en otrolig säsong blev min bil utvald till att ställa ut på Bilsport Motorshow i Malmö! Väldigt många kom förbi och pratade vilket var otroligt kul!