Jag vill lägga in bilder här och visa mitt bygge för att jag vill få tips om jag kan göra det bättre på något sätt. Samt om jag kan få några idéer om hur jag kan göra. Så har ni några idéer kommentera gärna och säg... Visa mer
Jag tänkte lägga in lite bilder på mitt lilla ljudbygge som jag har i bilen just nu och sen det som kommer att uppgraderas och byggas om. Säg gärna vad ni tycker och tips på om och hur jag kan göra det bättre och snyggare.
Här är dom basar som jag har just nu, dom heter Fusion Electronics som heter PP-SW120. Slutsteget är ett Fusion Electronics på 2250 watt peak som heter CA-DA12250. Och kondensatorn är på 1 Farad.
Lådan är på ungefär 80 liter och I min gamla bil en V70 AWD 1999 så spelade jag 136 db och då har jag inte dämpat någonting. just nu så sitter baslådan i min nya v70n och jag har en ny bas på väg. nya basen är en Sundown Audio zv4 18 på 1750 wrms.
Ska med skaffa mig Sundown audio Zv4 till nästa säsong. Ska bli kul att se det i fler bilar Vad ska du ha för steg till den? Jag ska dock köra med 2 st zv4 15'' ist
Jaha okey va kul att nån mer ska köra på det märket! Jag vet inte har inte bestämt mig för vad för steg jag ska ha än. Men jag funderar på ett SPL Dynamics ICE 3500.1 eller om jag ska köra på ett SAZ-3500D från Sundown Audio. Det ska bli kul och se ditt bygge med två 15" istället för en 18"
Vad för slutsteg hade du tänkt att du skulle köra med då? ska du köra på ett till båda basarna eller ska du köra på ett steg per bas?
Kör isf på ett Sundown audio 3500, den levererar bra mycket bättre än SPL Eller gör som jag, ska nog köra LW-audio 1.4500 Och troligtvis bandpass låda!
Okey, Ja jag tror nog att det blir sundown steget! okey de e ju ett ganska schysst steg ju!
ToxicNightmare skrev:
Danne96 skrev:
Vad för slutsteg hade du tänkt att du skulle köra med då? ska du köra på ett till båda basarna eller ska du köra på ett steg per bas?
Kör isf på ett Sundown audio 3500, den levererar bra mycket bättre än SPL Eller gör som jag, ska nog köra LW-audio 1.4500 Och troligtvis bandpass låda!
Jämförde på kul min Kicker comp 15" med min nya Sundown Audio ZV4 18" och man kan ju säga att det är ganska stor skillnad!! längtar till jag får in den i bilen
jaha okey, ja de steget såg faktiskt ganska intressant ut! kan man fundera på! Ska troligtvis bygga låda nu den 2 Januari så måste bli ett nytt steg ganska snart