4282
Sök

Ska jag köpa JBL eller Rockford???

148 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Hej undrade bara om jag ska köpa jbl lr rockford?
Har en begränsad budget...
Det är när jag kommer till att köpa basar märkena skiljer sig.
Ska ha 2st 12tums basar och kanske kan lägga ut 6000kr med kablar?

Avstängd
18 Inlägg
7 december 2006
på BRL finns ett erbjudande på en rockford låda med dubbla 12" och ett monosteg för 5000:-

148 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Okej...

Har kollat på det men har bestämt mig för att bygga nåt som passar bakluckan.
Kanske använda glasfiber om jag gör det på vintern.

Men tack ändå.

9 Inlägg
8 december 2006
Jag har tittat en del efter basar själv, men efter ett samtal med killarna på brl gbg som sa att det är betydligt bättre drag och ljud i en bas med högre kvalite ex rf dyraste 12a. Och om du själv skall bygga lådan så satsa på de. jag kommer själv att köpa detta kit http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx … roduct=739
Deras nyaste bas skall vare nära deras gti basar. Jag har själv en cross buss med en ganska stor boendedel så jag kommer nog köpa 2.

172 Inlägg
8 december 2006
Skall du köpa lösa elementer, så har eventuelt JBL dom som heter P1224, dom ser rätt grymma ut och spelar riktig bra !

Derimot, så spelare T1 basarna till RockFord mycket bettre och snyggare, men dom kräver en del mer effekt, enn vad JBL basarne kräver...
JBL 97db känslighet
RF 88db känslighet

Det säger en del, men åk till BRL och lyssna på båda !

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

5 Inlägg
8 december 2006
jag har rockford i min bil o jag är helnöjd me dem, bra ljud som faan i dem!

Die Young! Live Forever!

"Transporter"
45 Inlägg
8 december 2006
Tja!Kör på Rockford dom rockar fett!!Du får även ett diagram till steget på hur många riktiga watt som finns i det..Dom kan du lita på om du vill ha det bästa...Nåt som du borde testa är att bygga en låda i reservhjuls baljan!!Mvh Danne

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"

9 Inlägg
8 december 2006
Jbl p1222 är en helt ny bas som enligt jbl själva spelar nästan lika bra som deras gti serie så jag har svårt att tänka mej att det finns en prisvärdare bas på marknaden just.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
8 december 2006
Varför inte köra på en iridium 12'a från dls? Kostar ungefär 4 tusen.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök