nu har den rekordlånga bakskärmskarven helsvetsats! kan ju säga att det tog ett par timmar med punkter och kylning innan de var färdigt
Slog sig inte ett skvatt när man falsade plåten och var väldigt försiktig!
lite helhetsbild
sen slipade pappa lite plåtrent över skarven så man kan börja spackla lite sen...
*
*
*
sen helsvetsade jag även i dörröppningen, samma här punkta, kyla, punka,kyla, men de var ju inga 2.5 meter sträcka iallafall
skall göra det sista vid tröskeln och slipa svetsen sen är det klatt här me
här ska det läggas en kant i kant skarv sen, OBS bakskärmen ligger utanpå tröskeln därför den ser lägre ut!
sen släppte jag punkten jag satt i hjulhuset lite provisoriskt och passade in den mot bakskärmen istället, och pluggsvetsade den färdigt
*
pluggade även igen skärmen (bakom hjulen) så det är me färdigt
och såhär ser det ut under härligheten, lite slip och kitt så ska de nog bli bra de me nästa uppdate blir tröskel och hjulhus, sen är denna skärmen färdig för fin rikt och spackling
Återigen imponerande jobb. Vad ska det bli för stuk på bilen då den blir klar? Original eller mild custom?
Tack så mycket, känns gött när det börjar växa fram lite plåt igen! det ska bli mild Custom, igenlagda handtag, låg (tack vare luftfjädringen), rörgrill och kanske lite pinstripe
Återigen imponerande jobb. Vad ska det bli för stuk på bilen då den blir klar? Original eller mild custom?
Tack så mycket, känns gött när det börjar växa fram lite plåt igen! det ska bli mild Custom, igenlagda handtag, låg (tack vare luftfjädringen), rörgrill och kanske lite pinstripe
Ahhh, perfekt val, lite roligare så. En sån här bjässe borde det gå att smyga in ett diskret men grymt billjud i också
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ahhh, perfekt val, lite roligare så. En sån här bjässe borde det gå att smyga in ett diskret men grymt billjud i också
Ja de kan nog bli fräckt Jag vet inte om farsan är så mkt för billjud, men bättre än orginal blir det nog med vettiga högtalare
Ja de kan nog bli fräckt Jag vet inte om farsan är så mkt för billjud, men bättre än orginal blir det nog med vettiga högtalare
Ja det behöver ju inte vara nått dunderbygge, lagomt räcker, och gärna dolt i bilen så det inte syns, enbart njutbart.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ja det behöver ju inte vara nått dunderbygge, lagomt räcker, och gärna dolt i bilen så det inte syns, enbart njutbart.
Ja de är sant, får se vad det blir på den fronten, orginal sitter det bara en högtalare i mitten bak i soffan och en högtalare fram i intrumenten... men går säkert att gömma några högtalare i nått skrymsle
När jag såg första bilderna så tänkte jag "vad är det för galning som ens orkar ge sig på ett sånt lik". Men sen upptäckte jag snart att du är ett riktigt proffs. Grymt jobb!! Älskar Cadillac -67 - ska bli kul att följa.
När jag såg första bilderna så tänkte jag "vad är det för galning som ens orkar ge sig på ett sånt lik". Men sen upptäckte jag snart att du är ett riktigt proffs. Grymt jobb!! Älskar Cadillac -67 - ska bli kul att följa.
Haha ja den var ganska sunkig faktiskt! fast det positiva är att det bara är en ägare i usa sen den är ny, så den är inte ''fusklagad'' tidigare och att den faktiskt är kärnfrisk i drivlinan proffs och proffs, försöker göra en bra bruksrenovering. tack för feedback
Nej jag har inte tröttnat! har bara varit dålig på att uppdatera men nu kommer en stor en! har fått färdigt ena sidan och vänt bilen nu. jag har börjar slipa rent kanten där skärmen ska skarvas och mätt ut var jag ska kapa...
*
sen har jag slipat rent den ''nya''bakskärmen, blev ganska besviken på denna då den hade en massa gamla skador och MASSOR med spackel, så vi beslöt oss för att skarva på ett annat sätt...
*
*
här kan ni se lite av spacklet...
*
*
eftersom skärmen va så dålig i framkant bestämde vi oss för att skarva den neråt som på bilden, och så lägger jag den kant i kant i den neråt gående skarven...
rostirosti
hyffsat hjulhus...
mätte upp den ''nya''skärmen och kapade den...
*
borrade loss den främre förstärkningen...
fixade till ändarna på balkarna...
*
slipa rent och förbereda för montering...
svetsat dit kanten som golvet ska punktas i...
sen var det dags att börja passa in
punktat fast så man kan kolla måtten åt alla håll och kanter...