3147
Sök

Smart fortwo -00 motorrenovering mm.

En liten smartfortwo som ska få en motorrenovering mm.

159 291 Visningar
Projektet avslutat 1 december 2015
2 564 Inlägg
20 januari 2015
#41
blev snyggt med guld smile passa bra smile nu vill vi se den ihop snart tongue

tack till:
www.MBSCA.com

1 702 Inlägg
20 januari 2015
Trådstartare
#42
nyllet skrev:
blev snyggt med guld smile passa bra smile nu vill vi se den ihop snart tongue
Ja tycker det blev bra med guld, det var det eller vitt jag hade hemma.

Igår skulle ett paket ha kommit som vägde 9 kilo enligt ups och då borde det varit kolvringarna och vevlager mm men när jag kom hem så var det bara packboxarna till veven som kom så 9 kilo njaaaa.

Köpte mig ett honingsverktyg på biltema igår så det är på g nu, ska fixa plats inne i lägenheten och lägga ut lite skyddsplast på golvet så kan jag ta in motorstativet och börja bygga ihop botten.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 564 Inlägg
20 januari 2015
#43
Skruvar till det skrev:
nyllet skrev:
blev snyggt med guld smile passa bra smile nu vill vi se den ihop snart tongue
Ja tycker det blev bra med guld, det var det eller vitt jag hade hemma.

Igår skulle ett paket ha kommit som vägde 9 kilo enligt ups och då borde det varit kolvringarna och vevlager mm men när jag kom hem så var det bara packboxarna till veven som kom så 9 kilo njaaaa.

Köpte mig ett honingsverktyg på biltema igår så det är på g nu, ska fixa plats inne i lägenheten och lägga ut lite skyddsplast på golvet så kan jag ta in motorstativet och börja bygga ihop botten.
får du stå inne för frugan ? wink

tack till:
www.MBSCA.com

1 702 Inlägg
20 januari 2015
Trådstartare
#44
nyllet skrev:
Skruvar till det skrev:
nyllet skrev:
blev snyggt med guld smile passa bra smile nu vill vi se den ihop snart tongue
Ja tycker det blev bra med guld, det var det eller vitt jag hade hemma.

Igår skulle ett paket ha kommit som vägde 9 kilo enligt ups och då borde det varit kolvringarna och vevlager mm men när jag kom hem så var det bara packboxarna till veven som kom så 9 kilo njaaaa.

Köpte mig ett honingsverktyg på biltema igår så det är på g nu, ska fixa plats inne i lägenheten och lägga ut lite skyddsplast på golvet så kan jag ta in motorstativet och börja bygga ihop botten.
får du stå inne för frugan ? wink
Hennes idè faktiskt för då kan jag vara social hemma samtidigt som jag skruvar motor.
Därför kommer alla delar vara så rena som möjligt.
Det sista som görs vid blocket i garaget är honingen.
Toppen ska iväg på planing imorgon och beräknas vara färdig på fredag så kan det bli montering av det mesta på lördag.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
#45
Packboxar anlänt och honingsverktyget köpt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-6465d760372ad7712ade4767884294ae.jpg

Monterat packboxen i kamkedjekåpan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-438da5acd20e890e51edc8a03c0a02d9.jpg

Honade loppen igår kväll och det gick väl sådär, men det kallas ju i usa deglazing alltså avglasering och det är ju det jag gjort.
Mina cylinderlopp var ju jättehala och nu efter jag kört så har all den hala ytan försvunnit så det ska väl bli bra.
Jag fick inte sådär snyggt mönster som är från början typ höga fina kryss, utan de blev tätare mellan reporna men ändå inte helt horisontella märken.
Det var som sagt det sista som gjordes i garaget med blocket så nu bar jag in det i det blivande badrummet i lägenheten vi bor i nu.
Plastade in golvet och hängde upp en lysrörsarmatur ifrån garaget så det blev bra arbetsbelysning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-9f902829f4258c0a869f2ae3e81c5167.jpg

Vattenpumpen färdig.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-3abd935572fef22fcd34839b227c5e4d.jpg

Det blev tyvärr ingen topp på planing för fiestan behövde nya vinterdäck, de som satt på hade en del bulor i gummit för dom är så gamla och de ger ju skön obalans.

Jag får bygga färdigt blocket så länge om nu delarna behagar komma nån gång.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 januari 2015
#46
vart riktigt fint med guldblock osv. Nästan som en guldbox i en volvo 940. ska lägga upp en bild senare idag. tänkte direkt på dig, o du förstår varför när du ser smile


1 702 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
#47
Funkiee skrev:
vart riktigt fint med guldblock osv. Nästan som en guldbox i en volvo 940. ska lägga upp en bild senare idag. tänkte direkt på dig, o du förstår varför när du ser smile
Ah du tänker att de är lika stora ,boxen och blocket:)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
23 januari 2015
Trådstartare
#48
Ja så kom då äntligen delarna jag väntat på, så jag började med kolvringarna.
Detta är en 3-delad oljeskrapring, där man monterar en väldigt tunn ring på varje sida om den vågiga ringen.
Denna ringen ska vara längst ner på kolven.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-8bdc57c25799146f6c1bbb61d0ee4c18.jpg

Denna ringen sitter i mitten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-0f5faf028e3311a059c9791a47339e5f.jpg

Trots den usla bilden kan man nog se att det står top på ringen och det ska vara läsligt ovanifrån kolven sett.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7acd9595d173dc8127eee5e864b7a8d8.jpg

Ringen som sitter längst upp i kolven är liksidig så den passar oavsett håll.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7e037987afa2f5c18900381eb6e5bf89.jpg

Sen skiljer det även i tjocklek för mellanringen är 1,5 mm och den övre 1,2mm.


Börjar då med den vågiga ringen först och den är "öppen" så den är lätt att få på.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-f063d7f6ef8b265e0f8faa930f0446b5.jpg

Här sitter de 2 tunna ringarna på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-5aba931a81c3f06b45eb567e8ab8e83a.jpg

Mittenringen är ju lite bråkigare men med lagom våld så hamnade den på plats.
Tack vare storleken på kolvarna 63,5mm så passade inte biltemas kolvringsverktyg för minsta diameter är då 80mm, så det fick bli att trä på för hand och det är en jäkla skillnad i spänst på nya ringar mot de som gått 12000 mil.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-670ad7a926eb76d95c91044f56538cd4.jpg

Det syns knappt men översta ringen är på plats här.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-89cc4a9a9bb2160fa73ef5301fd29570.jpg

Försökte få bild på honingen men ja det var inte lätt, det syns några repor längs med cylindern och likadana på respektive kolv men dom går inte att känna med nageln så det får va.
Det ligger inte i nån budget att fixa sånt ändå.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-abc8bfd239f9ed8d663726e1b924d3c8.jpg

Här syns väl lite bättre iaf längst upp i cylindern så kan man se att "reporna" korsar varandra men det krävs nog lite träning för att få det riktigt bra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-1f8f8444bea65f7fb74ab6310de6ac16.jpg

Denna plattan måste loss för att byta packboxen bakom och dessa bultarna satt ju fast satan så jag får lossa dom när veven är i motorn igen så kan jag hålla emot på stora remskivebulten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-c26cd8a9360be2335a6be868d7fa24c5.jpg

Nu ligger det nya fina ramlager på plats och nu väntar jag på plastigauge så jag kan kolla lagerspelet.

Hålen ovanför varje cylinder är för oljeduscharna som nu även är monterade.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-85094838fc28d9b667b343c5672824eb.jpg

Jag har ju lyckats hitta vad standard lagerspel ska vara nu och det krävdes tyskakunskaper såklart så.....
vevstaklager heter på tyska pleuellager och ramlager heter hauptlager och på så sätt hitta jag ett ställe som sålde lager och som var duktiga och skrev med vad lagerspelet skulle vara.
Axiallagren kallas för anlaufscheiben.

Så vevstakslager är det 0.020-0.075 mm

Ramlager                     0.025-0.034 mm     

Mekonomen har jag frågat om de har plastigauge och får svar idag om de kan få fram det.
Annars så har ju lönen kommit till oss hårt arbetande slavar så nu ska toppen på planing i nästa vecka och där har dom säkert plastigauge att köpa annars.

Finns även på www.Hansenracing.se klicka på verktyg/mät och testutrustning så finns det med där.

Så nästa vecka får jag då plocka ut hydraullyftarna ur toppen och då kan man passa på att trycka ur all gammal olja ur dom så kan dom bli fyllda med ny fräsch olja av oljetrycket sen.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 712 Inlägg
23 januari 2015
#49
De där med totalt 5 kolvringar påminner mig om min Moped...
Samma princip där. var inte så roligt att få på de 2 små tunna runt den "vågiga"...
Fast iofs va de bara 70cc så lite mindre wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

1 702 Inlägg
23 januari 2015
Trådstartare
#50
amoreex skrev:
De där med totalt 5 kolvringar påminner mig om min Moped...
Samma princip där. var inte så roligt att få på de 2 små tunna runt den "vågiga"...
Fast iofs va de bara 70cc så lite mindre wink
Nä men på moppetiden höll man ju in kolvringarna med fingrarna och la på cylindern plopp, färdigt.
Det var på en honda MB-50 den hade bara 2 kolvringar vad jag minns iaf, fick köra en trimcylinder med bara en kolvring för att ens ta mig hem en gång och då gick den slött typ som orginal.
Goa tider.....

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 841 Inlägg
24 januari 2015
#51
Blir nog bra det här med....följer.

1 702 Inlägg
26 januari 2015
Trådstartare
#52
uhlin skrev:
Blir nog bra det här med....följer.
Ja det gör du rätt i för här händer det grejer nästan varje dag.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
26 januari 2015
Trådstartare
#53
Ja då ska som sagt topplocket iväg på planing eller iaf kolla om det behövs göras.

Då behöver ju alla lösa delar demonteras, dels för att toppen kommer bli full med små spån ifrån planfräsningen och  ska tvättas efteråt och dels för jag ska pressa ut gammal olja ur lyftarna.

Jag numrerade alla hydraullyftare, varför? jo tänk så här att varje lyftare är en liten kolv och den har suttit i sin cylinder och gosat in sig ordentligt och trivs bra där utan att gnälla.
Skulle jag då råka vräka honom ifrån sitt hem så han behöver bo i en annan cylinder där en annan kolv har varit så kanske det inte stämmer alls.
Det är säkert inte så noga men det känns bra att sätta tillbaka allt exakt som det var.
Dom krävde ändå lite övertalning för att ploppa loss och det gick om man vred på dom och samtidigt drog upp och ner snabbt.
Kom ihåg att det finns lösa shims där ventilfjädern suttit så dom la jag med i respektive påse för lyftarna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-e5ab500daa3509e00019239f98f84ca0.jpg

Ok denna plastskenan löper ju kamkedjan på så den är rätt viktig, den måste ju loss för att toppen ska kunna ligga plant vid fräsning.
Den sitter fast med en styrtapp som har m6 gängor i sig så först så prövade jag med en pinnbult från grenröret men det höll på att sluta i katastrof för den höll inte för att få loss tappen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-0a8cd7567a236dfd440ca1e6a0fb34d0.jpg

Där ser man hur den sitter igenom toppen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7d9ce176d4d47840fb7faddfe8234172.jpg

För att förtydliga det hela.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-4bfe502618f87ec75494032610602f68.jpg

Världspremiär från SKRUVAR TILL DET ......BILD I BILD ......

Ja dessa paintfärdigheter ökar med varje updatering, vad ska jag hitta på till nästa gång??
Bilden säger ju allt, en m6 gängstång en bricka och mutter och sen fick jag värma lite runt styrtappen sen bara banka på verktyget så att tappen lossade, den är alltså bara inbankad i toppen och inte skruvad.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-48c3f7c57d36439460e111af4cd71196.jpg

Idag tar min fru med sig toppen till motorrenoverarn SM Motor i frölunda och den borde vara klar på onsdag, passar bra för jag fick Mekonomen att ta hem plastigauge till på tisdag så nu är det inte långt kvar tills allt är ihop igen.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

698 Inlägg
26 januari 2015
#54
Skruvar till det skrev:
Ja då ska som sagt topplocket iväg på planing eller iaf kolla om det behövs göras.

Då behöver ju alla lösa delar demonteras, dels för att toppen kommer bli full med små spån ifrån planfräsningen och  ska tvättas efteråt och dels för jag ska pressa ut gammal olja ur lyftarna.

Jag numrerade alla hydraullyftare, varför? jo tänk så här att varje lyftare är en liten kolv och den har suttit i sin cylinder och gosat in sig ordentligt och trivs bra där utan att gnälla.
Skulle jag då råka vräka honom ifrån sitt hem så han behöver bo i en annan cylinder där en annan kolv har varit så kanske det inte stämmer alls.
Det är säkert inte så noga men det känns bra att sätta tillbaka allt exakt som det var.
Dom krävde ändå lite övertalning för att ploppa loss och det gick om man vred på dom och samtidigt drog upp och ner snabbt.
Kom ihåg att det finns lösa shims där ventilfjädern suttit så dom la jag med i respektive påse för lyftarna.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … f84ca0.jpg

Ok denna plastskenan löper ju kamkedjan på så den är rätt viktig, den måste ju loss för att toppen ska kunna ligga plant vid fräsning.
Den sitter fast med en styrtapp som har m6 gängor i sig så först så prövade jag med en pinnbult från grenröret men det höll på att sluta i katastrof för den höll inte för att få loss tappen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … fb34d0.jpg

Där ser man hur den sitter igenom toppen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 234172.jpg

För att förtydliga det hela.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 602f68.jpg

Världspremiär från SKRUVAR TILL DET ......BILD I BILD ......

Ja dessa paintfärdigheter ökar med varje updatering, vad ska jag hitta på till nästa gång??
Bilden säger ju allt, en m6 gängstång en bricka och mutter och sen fick jag värma lite runt styrtappen sen bara banka på verktyget så att tappen lossade, den är alltså bara inbankad i toppen och inte skruvad.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … d71196.jpg

Idag tar min fru med sig toppen till motorrenoverarn SM Motor i frölunda och den borde vara klar på onsdag, passar bra för jag fick Mekonomen att ta hem plastigauge till på tisdag så nu är det inte långt kvar tills allt är ihop igen.
Bra jobbat. Och både roligt och smart med att du rita smile Och du tänker helt rätt med lyftarna. Man BÖR sätta tillbaka dem där de har suttit. Samma sak med ventilerna. Men bra jobbat smile


Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 januari 2015
#55
jag blir bara mer o mer häpen för varje gång! En bild i bilden är ju ett mästerverk! o pilar med text i är ju grymt! ska få upp bilderna idag så får du ett litet skratt smile


1 702 Inlägg
26 januari 2015
Trådstartare
#56
danjac skrev:
Skruvar till det skrev:
Ja då ska som sagt topplocket iväg på planing eller iaf kolla om det behövs göras.

Då behöver ju alla lösa delar demonteras, dels för att toppen kommer bli full med små spån ifrån planfräsningen och  ska tvättas efteråt och dels för jag ska pressa ut gammal olja ur lyftarna.

Jag numrerade alla hydraullyftare, varför? jo tänk så här att varje lyftare är en liten kolv och den har suttit i sin cylinder och gosat in sig ordentligt och trivs bra där utan att gnälla.
Skulle jag då råka vräka honom ifrån sitt hem så han behöver bo i en annan cylinder där en annan kolv har varit så kanske det inte stämmer alls.
Det är säkert inte så noga men det känns bra att sätta tillbaka allt exakt som det var.
Dom krävde ändå lite övertalning för att ploppa loss och det gick om man vred på dom och samtidigt drog upp och ner snabbt.
Kom ihåg att det finns lösa shims där ventilfjädern suttit så dom la jag med i respektive påse för lyftarna.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … f84ca0.jpg

Ok denna plastskenan löper ju kamkedjan på så den är rätt viktig, den måste ju loss för att toppen ska kunna ligga plant vid fräsning.
Den sitter fast med en styrtapp som har m6 gängor i sig så först så prövade jag med en pinnbult från grenröret men det höll på att sluta i katastrof för den höll inte för att få loss tappen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … fb34d0.jpg

Där ser man hur den sitter igenom toppen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 234172.jpg

För att förtydliga det hela.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 602f68.jpg

Världspremiär från SKRUVAR TILL DET ......BILD I BILD ......

Ja dessa paintfärdigheter ökar med varje updatering, vad ska jag hitta på till nästa gång??
Bilden säger ju allt, en m6 gängstång en bricka och mutter och sen fick jag värma lite runt styrtappen sen bara banka på verktyget så att tappen lossade, den är alltså bara inbankad i toppen och inte skruvad.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … d71196.jpg

Idag tar min fru med sig toppen till motorrenoverarn SM Motor i frölunda och den borde vara klar på onsdag, passar bra för jag fick Mekonomen att ta hem plastigauge till på tisdag så nu är det inte långt kvar tills allt är ihop igen.
Bra jobbat. Och både roligt och smart med att du rita smile Och du tänker helt rätt med lyftarna. Man BÖR sätta tillbaka dem där de har suttit. Samma sak med ventilerna. Men bra jobbat smile
Tackar ja jag har ju märkt upp ventilerna med så det blir inga problem.
Inspirationen kommer från en engelsk sida och jag tyckte det var lätt att förstå med bilder och pilar samt text.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
26 januari 2015
Trådstartare
#57
Funkiee skrev:
jag blir bara mer o mer häpen för varje gång! En bild i bilden är ju ett mästerverk! o pilar med text i är ju grymt! ska få upp bilderna idag så får du ett litet skratt smile
Jag väntar med spänning på dina bilder.
Självklart måste jag överträffa mig själv till varje update:)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 702 Inlägg
26 januari 2015
Trådstartare
#59
Hehehe fy fan va nära att den inte får plats, det är väl knappt en meter mellan hjulen där.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
28 januari 2015
Trådstartare
#60
Idag blir det inga pilar för denna updaten blev inte som jag tänkt p.g.a saknad av ett viktigt verktyg.

Men så här ligger det till, toppen är på motorverkstan och jag var förbi mekonomen och hämtade plastigage på vägen hem.

Började direkt med att montera i kolvarna.
För er som aldrig gjort detta så är det inte så mycket att tänka på egentligen men....

Man vill ha ringöppningarna på första och andra kolvringen 180 grader från varandra alltså mitt emot varandra på kolven sett.

Olja in cylinderloppen.
Använda kolvringskompressor för det verktyget kostar 70 spänn och är lätt värt det.
Det är ju då en tunn plåtrulle kan man säga som håller ringarna inne i sina spår när man drar åt den runt kolven, men lämna typ 1 cm av kolvens kjol utanför så den kan styra rätt in i cylindern och sen knacka försiktigt med nåt som inte skadar kolven jag hade en hammare med ett träskaft som jag använde, funka perfekt och det behövs inte mycket kraft heller.

Ser fint ut med alla nya lager på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-0a0c47423484a7d3c8fee7ece206c685.jpg

Detta kortet är tagit underifrån blocket så det som inte syns är instansade pilar i varje kolv som pekar åt höger mot kamkedjan och det är då rätt monterat.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-e1cab67868fe7533f4f11c08336b6719.jpg


Mycket är ju speciellt på denna motor,t.e.x det är inte lösa överfall till veven utan det är ju hela nedre botten som man får lägga på och med den på så kommer man inte åt vevstaksöverfallen ordentligt så man får göra tvärtom då.
Därför börjar jag med vevstakarna först och tänkte då kontrollera lagerspelet.
Ja men då infinner sig genast 2 problem.
1. Momentnyckeln jag lånat har ju 1/2" fattning och minsta 1/2" hylsan jag har är E10 torx och det är tyvärr E8 torx som vevstaksbultarna sitter med och då är det 3/8" fattning så jag saknar reduceringen där emellan.

2. Momentnyckeln går från 20 nm-200nm och jag ska dra med 15nm så vad gör man då,jo surar lite och kollar nätet vad som finns och hittar en momentnyckel på ClasOhlson som drar 5-25 nm och då blir man lite gladare.
Den kostade 276kr så inte jättefarligt.

Ok för att ändå få nåt gjort så ville jag förbereda allt för att spara tid.
Så plockade av överfallen.
Dessa vevlager som jag fick med hade inte den där skåran som ska passa in i vevstaken utan som synes är det helt slätt och vad den gör är ju att hjälpa till att hålla lagerbanorna i sidled, dock verkar det som flera tillverkare av lager inte har detta utan bara släta lager som gäller så det får väl funka då.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-14fb3a94d27c1bf870c9f475af6ed950.jpg

Innan veven kan läggas på plats ska dessa djävulens påfund vara på var sida om ett ramlager och dessa kan bara passa på ett sätt men sitter inte som man först tror de ska vara så lite klurigt var det allt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b58afb69cee6da33b123d875a61dd9ff.jpg

Där till vänster om ramlagret finns en kant som skivan ska vila mot.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-3afc9e9165282c2573dcf057e4ccb022.jpg

Samma på andra sidan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-4d5938e581693921557dde40d980fb2c.jpg

Där ligger en på sin plats
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-1f48215fe1fd3359d4aac63279a83132.jpg

Där ligger andra skivan.
Dessa var en liten pain in the ass att ha och göra med men vid 5:e försöket lyckades de ligga kvar när jag sakta sänkte ner veven.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-4033b2bacc244b45071c9626536e8b86.jpg

Så nu får jag idag köpa grejer så jag kan fortsätta med ihopmonteringen för snart är toppen hemma igen och då ska ju ventiler slipas in med allt vad det innebär.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.


Sök