Audi Sport quattro motorbyte. Från AAN 2.2l till 07k 2.5l
Dax för ny teknik i kombination med en klassisk kaross! AAN motor på 2.2l byts ut emot den nyare/lättare "07k"motorn på 2.5l som är liknande den som sitter i Audi TT-RS eller Audi Rs3 fast denna är en sugmotor ifrån... Visa mer
Ställde ut bilen på nordicaudi swapmeet i helgen för att visa upp mitt bygge och det gav mig en 3e plats i snyggaste motorrummet på träffen Det va roligt att få berätta lite ang mitt bygge etc. Motorn är inte färdig ännu men det va kul ä få tvätta och visa upp bilen
Tjaba. Ja det är ju som sagt lite dåligt med uppdateringar här sedan jag startade en Facebook sida istället. Lite enklare med att ladda upp bilder osv osv. Men för er som va på Elmia mässan kunde ju se bilen i en annan kulör samt med större turbo
Jag kickade på bilen.. och funderade... hmm känner igen maskin men inte kulör tänkte jag
Tycker bättre om den gråa färgen.. mer brutal på nå vis
Hehe ja det va många som missade bilen helt p.g.a färgvalet. Anledningen till färgbytet är ju p.g.a att jag vill känna att bilen blir mer som min egen istället för att den är i kulören som förra ägaren valde.
Hej. Ja det mesta är gjort. Anledningen att jag valde fb istället för att posta mer här va att det är omständligt å lägga upp bilder å text här via telefonen. Men det kanske har blitt bättre med tiden. Det har hänt massor på bilen, uppdaterat drivlina, kylsystem, a Ja väldigt mycke. Men inte blivit uppstartad p.g.a ekonomi å sjukdom å annat som kommer ivägen i sådana stora projekt.
Den såldes till England eller liknande vill ja minnas..
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Ja bilen vart tyvärr såld. Vi skulle bli föräldrar så jag tog beslutet att denna bilen kom aldrig bli klar i min ägo när både tid och pengar kommer skall användas för att våran son ska få de bästa förutsättningarna man kan ge sitt barn.