Tja, Lite halvdött för tillfället igen då jag preppar Supran för sommaren samt ser till att 200an ska vara redo att gå på banan! Blir att kämpa på med denna mer i vår!
Pluggar dock på lite hur jag ska bygga om framvagnen så jag får kuggstång med servo utan att få för mycket bump steer. Letar efter en styrväxel som är ungefär rätt längd
Hallojj! Nu har det äntligen hänt lite här igen allafall! Har börjat med att med hjälp av en skit turbo, måtta in hur grenröret skall formas! Får hem delar till grenröret imorgon så då kan jag påbörja det projektet.
Sedan så har jag börjat snickra på buren, är ett par rör kvar men snart så är den klar
Tja alla! Kan uppdatera lite vad som händer dock inga bilder idag
Det blir att skrota org amazon framvagnen helt och få dit en 240 framvagn istället. I och med detta så kommer jag bygga en stadig jigg att ställa upp bilen i, kommer då även riva bort upphängningen bak och bygga om detta efter min jigg.
Letar efter lite vettigt material att bygga jiggen efter nu, men snart så kommer det mer bilder på bygget
Dags för en liten uppdate igen då, Låter som vanligt bilderna tala mest för sig själva ..
Fick tag på skapligt material att bygga Jiggen av så det vart en kväll av att kravla runt på alla 4 och mäta med vattenpass och måttband.
Färdig Jigg:
Ett stycke amazon på Jigg:
Påbörjat in måttning och förstärkning till 240 framvagnen:
Efter en del måttande så sitter 240 framvagnen på plats och fästet för den är punktat, detta skall förstärkas mer och helsvetsas:
Påbörjad in måttning av bärarmar, dock så velar jag lite om hur jag skall bygga dessa för att få det igenom sfro och även kunna ha detta så ställbart som möjligt. Någon som sitter o klämmer på lite erfarenhet av att bygga egna bärarmar?