Cracksoup skrev:
Tyvärr blir det nog ett ganska stort problem för mig som vill ha en bil som känns solid. Kör jag längs en landsväg i 90km/h vill jag inte att det plötsligt ska börja smattra i hjulhusen
Får fundera vidare där, det är ju inget som inte går att fixa! Hondan tycker jag ser riktigt bra ut och verkar, som du säger, ha hög kvalitet i inredning. Det som är mest lockande är just det att "ingenting" går sönder. Verkar som att honda har blivit känt för att hålla ihop för alltid vilket är ett stort plus! Gäller att hålla ett öga på blocket, Accord med 2.4an verkar inte vara direkt vanlig. Hur har servicekostnader sett ut för dig? Kamremsintervall?
Tack för alla svar förresten! Ni hjälper till mer än ni vet
Alltså nej, så är det ju inte. Jag pratar om grusväg. På landsvägen är det ju definitivt inget smatter i hjulhusen.
Eftersom man överhuvudtaget inte hör motorn så hör man dock vägljud. Du måste ju provköra för att skaffa dig en egen uppfattning om du finner det störande.
Kamkedja utan något att tänka över så länge man sköter oljebyten hyfsat.
Jag servar själv. Olja + filter med jämna mellanrum. Eftersom det är I-vtec så drar den lite olja när man passerar 6000rpm så man ska kolla nivån med jämna mellanrum. Bytt skivor runt om vilket såklart kostade några tusenlappar (har gått 18000 mil nu) och belägg lite nu och då. Bytte stift efter 14000 mil och det vill jag minnas gick på någon tusenlapp. (Intervallen är egentligen 12000)
I övrigt är det en kraftigt misskött bil, jag tvättar den mer sällan än aldrig och det är ändå ingen rost eller knek. Sinnessjukt bra bil. Det enda jag är missnöjd med är som sagt vägljudet som jag tycker är för högt, men det är i en tourer som är känd för att bullra mer. Provkör.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.