Hej,
Jag drar hela historien från början ....
Jag vet att det blir lite långt men läs gärna för jag behöver råd om va ja ska göra
I början av december så började jag leta efter en traktor och ploga med , en kompis undrade då om ja ville byta en av mina bilar mot en gammal veteran traktor....
Jag funderade ett tag å bestämde mig för att gör de, han kör bilen hem till sig o vi skriver papper men då kommer det fram att han inte har några papper på traktorn, men hans polares farsa stog på den (som inte jag känner ) så han skulle skicka mig papperna efter ett par dagar, nåväl vi gör upp köpet och bestämmer att jag ska få en mellanskillnad på 2000
Min kompis hade lite ont om stålar just då så vi bestämde att ja skulle få pengarna efter en vecka (skrev papper på detta)
Det går flera veckor men varken papper eller pengar, tjatar på han mer eller mindre varannan dag om detta så efter nyår får jag äntligen papperna men inte pengarna .....
Efter detta har jag ringt han nästan varje dag om pengarna men alltid massor av ursäkter som "uppskuten lön" "måste handla de och de " och att "de blev inga pengar över efter lönen "
Nu har det gått två månader och ännu inga pengar, han har börjat skita i å svara när man ringer tjäns det som.....
Nu är 2000 inte mycket pengar så sett men jag själv har det lite tajt i ekonomin just nu och behöver köpa lite grejer akut till bilen .
Så vad ska man gör , vill ju inte förstöra vänskapen över 2000 spänn men samtidigt köns det lite surt att man inte får sina pengar.
Va ska jag göra, hjälp ...
MVH emil.