Använd en mejsel för att veta 1ans ÖD, ta bort skruven på sidan av blocket (10mm) sitter ungefär här.
Skruva in låsverktyget, vrid motorn medsols så det tar stopp (behövs inte mycket när du ställt in motorn från början). Lägg kamlåsverktyget, måste eventuellt knacka dit den.
Lossa remskivan, ta bort kamremskåpan och släpp på remmen. Lossa kamdreven och knacka på dem så de snurrar fritt.
Jätte enkelt att spänna kamremmen när alla drev är fria.
Vid montering sen tar du en NY skruv till vevaxeln, 40nm + 90 grader + lite för mamma & pappa, kanske för ett syskon också. Kamdreven dras med ca 72nm
Remskivan SKA dra åt före kamdreven, i annat fall kan kamaxlarna skadas
Edit: Billiga verktyg från Ebay.
www.ebay.com/itm/231466970188Jämnför motor koden först, jag böt kamrem på en 1.6a i en Escort 92a men minns inte om den hade kil på veven eller inte.. Går inte att se fören du lossat remskivan och då kan det vara för sent.