Jeg har en 1989 mod 744 GLE som fra før av har greit med utstyr. Bilen er tilnermet fri for rust. Skal bytte ut setene med noen andre jeg har stående her. Har montert glass takluke fra en 945 jeg har skrotet, og lakkert... Visa mer
Idag Fortsetter jobben med demontering av 16V motor fra donorbilen som er her. Traversen må demonters helt for å sandblåses og lakkeres da det var litt lakkrust rundt venstre motorfeste Bilder kommer etterhvert
Driver også å ser litt rundt om coilovere som kan brukes på bilen, men gjerne til en rimelig penge. Driver å ser litt på TXR coiloverhylser, og topplagringer. Med TA coilovers til BMW E46
Har endelig fått tatt ut 16v motoren fra donorbilen. Har fått vasket den, noe den neppe har opplevd siden ny... Også fått dmeontert så smått. og oppdaget at det har kunnet gått veldig galt... Balansereima er nemmelig røket av, og flere plastbiter fra indre del av regreimdeksel er knust, og flere deler ligger løst i registeret. UTEN at regreima har gått borti eller røket.
Lar bildene tale for seg.
Balansereima var allerede røket, og samlet i en krøll her. Også sprekt tannring på ene løpehjulet.
Jeg lurer på å fjerne hele balansesystemet da jeg neppe skal på igjen med ny balansereim. Kom gjerne med tips og innspill til en ålreit sugemotor som ikke koster for mye å ende opp med. Skal ikke porte og endre innmaten. Men tenker på grenrør og 2.5" eksos hele veien.
Da har det skjedd litt igjen. Fått handlet lit høytallersett til 740en på Elmia i påsken. og før påske handla jeg pakninger, vannpumpe og div andre deler til 16V. Har fått byttet diverse pakninger, og malt opp blokka med 1 strøk, og får neste imorra. Sendt div deler til glassblåsing og det skal etterpå lakkeres oppigjen
Må få gjenget opp her eller laget ett blendelokk ellno, dette er på begge sider av blokka etter balanseakslingene. Bra tips mottas med takk Har tenkt på å gjenge opp og sette inn bolt med en kopperskive som pakning